کد خبر : 995
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 12:37

مردی که پهپادی را بر فراز اقامتگاه پادشاه سوئد به پرواز درآورد دستگیر شد

مردی که پهپادی را بر فراز اقامتگاه پادشاه سوئد به پرواز درآورد دستگیر شد
مردی به دلیل به پرواز درآوردن یک پهپاد بر فراز اقامتگاه پادشاه سوئد در نزدیکی استکهلم از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورونیوز، پلیس سوئد اعلام کرد که فرد بازداشت شده بعد از ظهر یکشنبه در نزدیکی دروتنینگهولم (Drottningholm)، یکی از کاخ‌های سلطنتی سوئد، بازداشت شده و متهم به نقض قانون حفاظت از مکان‌های حساس مانند اقامتگاه شخصی کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد و ملکه سیلویا است.

تحقیقات بیشتر در مورد پرونده این مرد بازداشت شده که پلیس سوئد از افشای ملیت او امتناع کرده به سازمان امنیتی سوئد، ساپو، واگذار شده است.

پهپاد ناجی طی کمتر از ۴ دقیقه بالای سر بیمار قلبی در سوئد رسید

این بازداشت در حالی گزارش شده که سوئد در حال بررسی مجموعه‌ای از گزارش‌ها درباره مشاهده پهپادهای ناشناس در مناطق مختلف این کشور است. در همین حال، در اوایل ژانویه، اخباری در مورد پرواز پهپاد بر فراز نیروگاه‌های هسته‌ای سوئد و برخی مراکز مهم دیگر از جمله پارلمان و ساختمان‌های دولتی سوئد منتشر شده بود.

پلیس سوئد گفته است که با وجود دریافت نزدیک به ۲۰۰ گزارش، هنوز نتوانسته ثابت کند که برنامه‌ریزی برای پرواز این پهپادهای از سوی یک کشور خارجی صورت گرفته است.

با این وجود، سوئد همزمان با افزایش تنش میان اتحادیه اروپا و روسیه بر سر اوکراین، سیستم دفاعی خود را در جزیره گوتلند واقع در دریای بالتیک تقویت کرده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.