کد خبر : 149
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400 - 9:07

انتقاد امام جمعه حسن آبادفشافویه:

مراکز تفریحی در شمال تهران و مراکز زباله و معضلات در جنوب تهران

مراکز تفریحی در شمال تهران و مراکز زباله و معضلات در جنوب تهران
 امام‌ جمعه حسن آباد فشافویه گفت: مراکز تفریحی در شمال تهران و مراکز زباله و معضلات در بخش‌های شهرستان ری احداث می‌شود لذا مردم فشافویه باید در مقابل ظلم به منطقه ایستادگی کنند.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام میثم درگاهی امام‌ جمعه شهر حسن آباد و نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه در در دیدار با  کارگروه رسانه ای شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه اهمیت انعکاس اخبار در روایات و احادیث بسیار مورد تأکید است اظهار کرد: خبرنگاران باید با رعایت تقوای الهی حوادث و وقایع را خوب انعکاس دهند و در نشر اخبار صداقت و شجاعت داشته باشند.

فرهنگ مطالبه گری

حجت‌الاسلام دکتردرگاهی  درباره فرهنگ مطالبه گری بیان داشت: مطالبه گری دارای جنبه‌های مثبت و منفی است و امروز نیز مدعیان زیادی دارد اما نباید در قالب مطالبه گری موارد اثبات نشده را عنوان کرد و باید در مطالبه به تحلیل معضلات نیز پرداخته شود.

امام‌ جمعه شهرحسن آباد تصریح کردد: مطالبه گر باید تحلیل‌گر خوبی هم باشد تا بتواند حق را مطالبه کند و در مطالبه گری شناخت بر موضوع اولویت است.

نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه ابراز داشت: یکی از عواملی که باعث می‌شود جامعه‌ای مستضعف شود، استضعاف فرهنگی است زیرا که اگر جامعه‌ای ازنظر فرهنگی رشد کند مستضعف نخواهد شد و به طور کلی ضعف فرهنگی فقر مالی را نیز در پی خواهد داشت.

دکتردرگاهی با بیان اینکه از دیرباز جنوب شهر تهران ظلم را پذیرفته و برخی مسؤولان نیز این بی عدالتی را قبول کرده‌اند که باید ظلم‌پذیر باشند عنوان کرد: مراکز تفریحی در شمال تهران و مراکز زباله و انواع معضلات در جنوب پایتخت و در بخش های شهرستان ری احداث می‌شود.

دکترحسین توکلی کجانی فرماندار شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته بود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرکز هوشنگ آباد جهت دپوی نخاله و پسماندهای صنعتی و ساختمانی ایجاد شده تا از این طریق از تخلیه نخاله‌های ساختمان و صنعتی در حاشیه جاده جلوگیری شود. محل تردد وسایل نقلیه سنگین از داخل شهر حسن آباد به سوی هوشنگ آباد قرار دارد.

چندی پیش  در آذرماه امسال خبری مبنی بر ارسال ۲ تن پسماند عفونی از یکی از بیمارستان‌های شهرستان بهارستان به‌منظور امحا به مرکز پسماند هوشنگ آباد منتشر شد. از آنجا که طبق اطلاعات پیشین ارائه شده مرکز هوشنگ آباد از سوی فرماندار ویژه شهرستان ری و استاندار تهران تنها مربوط به پسماندهای صنعتی شهرستان ری بوده، از سوی خبرنگار تسنیم ان پیگیری‌هایی صورت گرفت که درنهایت فرماندار ری دستور بر تعطیلی مرکز را جهت بررسی صادر کرد.

تاسیس حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام درگاهی با اشاره به‌ضرورت ارتقای فرهنگ در جامعه خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی باید در منطقه پیگیری شود و آنچه امروز این شهرستان و به‌ویژه بخش فشافویه از نظر فرهنگی به آن نیاز دارد احداث و تأسیس حوزه و دانشگاه است که با توجه به وجود استعدادها و ظرفیت امکان اجرای آن نیز وجود دارد.

گفتنی است، بخش فشافویه تنها دارای یک مرکز دانشگاهی به نام  دانشگاه پیام نوراست، این دانشگاه همه سله در مقاطع تحصلی کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو از کنکورسراسری و شیوه فراگیر دانشجو جدب می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.