کد خبر : 627
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 17:00

مذاکرات هسته‌ای به بن‌بستی خطرناک نزدیک می‌شود

مذاکرات هسته‌ای به بن‌بستی خطرناک نزدیک می‌شود
مقامات لندن می‌گویند سرعت مذاکرات هسته‌ای کافی نیست و به بن‌بستی خطرناک نزدیک می‌شود. وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه تفصیلی گفت که خروج آمریکا از برجام یکی از بدترین تصمیم‌های ده سال اخیر در دیپلماسی آمریکا بوده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، لیز تراس روز سه‌شنبه  (پنجم بهمن) در پارلمان بریتانیا گفت: «این مذاکرات بسیار عاجل است اما سرعت کافی را ندارد.»

وزیر خارجه بریتانیا اظهار کرد که کشورش با هم‌پیمانان خود در این زمینه همکاری دارد، اما مذاکرات دارد به بن‌بستی خطرناک می‌رسد.

لیز تراس افزود که ایران باید حالا انتخاب کند که آیا می‌خواهد به این توافق بپیوندد یا این‌که مسئول شکست توافق برجام باشد. او گفت که در صورت شکست برجام، تمام گزینه‌های دیگر روی میز است.

“خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود”

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه با نهاد “یادبود فران آیزنستات و خانوادهٔ‌ آیزنستات” در مورد حوزه‌های مختلف دیپلماسی آمریکا، از جمله مناقشه اوکراین و روسیه، رویکرد آمریکا در قبال چین و بحران خاورمیانه و افغانستان، به تفصیل به معضل هسته‌ای ایران پرداخت. این گفت‌وگو در وبگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه گفته است:توافق برجام «بر مواد شکافت‌پذیر متمرکز بود و به گونه موثری توانست برنامه هسته‌ای ایران را به داخل جعبه بازگرداند و من باید بگویم، از میان تمامی تصمیم‌هایی که در پنج تا ده سال اخیر در سیاست خارجی آمریکا اتخاد شده است، فکر کنم احتمالا بدترین آن‌ها خروج از این توافق بوده است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »