کد خبر : 15921
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 9:10

مذاکرات مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی در باره حکومت آینده در نوار غزه

مذاکرات مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی در باره حکومت آینده در نوار غزه
مشاور امنیت ملی آمریکا و وزیر امور راهبردی اسرائیل در دیداری در واشنگتن درباره وضعیت امنیت اداره غزه پس از جنگ گفت‌وگو کردند.

به گزارش کلینی نیوز، در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه غزه وارد سومین ماه خود می شود، آینده غزه پس از پایان جنگ و نوع حکومتی که قرار است زمام امور در این بخش از خاک فلسطینی را به دست بگیرد، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است

به گزارش العربیه، دو مقام اسرائیلی و یک مقام آمریکایی فاش کردند که «رون دیرمر» وزیر امور استراتژیک اسرائیل روز سه شنبه ۶ دی وارد واشنگتن می‌شود تا با مقام‌های کاخ سفید و وزارت امور خارجه درباره برنامه‌های اسرائیل برای کاهش شدت عملیات جنگی در نوار غزه و آینده حکمرانی بر این باریکه گفت‌وگو کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، موضوع اصلی مورد بحث بین دولت بایدن و دولت نتانیاهو این است که «چگونه و در چه چارچوب زمانی به جنگ غزه پایان دهیم». به موازات آن، یک مقام ارشد اسرائیلی افزود که دیرمر قرار است با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تونی بلینکن وزیر امور خارجه و همچنین اعضای کنگره نیز دیدار کند.

چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد؟

این مقام آمریکایی گفت، انتظار می‌رود دیرمر درباره برنامه‌های اسرائیل برای مرحله بعدی یعنی کاهش شدت جنگ در نوار غزه که مقامات اسرائیلی انتظار دارند تا ژانویه آینده پایان یابد و چگونگی مدیریت امور مدنی در نوار پس از پایان جنگ در دوره انتقالی آینده بحث کند.

او خاطرنشان کرد، دیرمر همچنین درباره ایده‌ها و برنامه‌های نتانیاهو درباره غزه پس از پایان جنگ از جمله اینکه چه کسی در دراز مدت بر نوار غزه حکومت کند، بحث خواهد کرد.

دولت بایدن علناً اعلام کرد، می‌خواهد تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از حماس نقش اداره غزه را به عهده بگیرد، اما این مقام آمریکایی فاش کرد که نتانیاهو قبلاً این ایده را رد کرده بود، ولی در هفته‌های اخیر دیرمر و دیگر مقامات اسرائیلی با همتایان آمریکایی خود درباره نقشی که تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌تواند ایفا کند، بحث و تبادل نظر کردند.

این مقام اظهار داشت که یک هیئت اسرائیلی به ریاست درور شالوم، افسر سیاست وزارت دفاع، هفته گذشته برای گفت‌وگو درباره مرحله پس از جنگ از واشنگتن بازدید کرد. شالووم و هیئت همراه او نیز در صحبت‌هایشان با آمریکایی‌ها به نقش تشکیلات خودگردان فلسطینی اشاره کردند.

مهمات برای اسرائیل

در همین حال، یک مقام اسرائیلی گفت که انتظار می‌رود دیرمر درباره نگرانی‌های کشورش درباره ذخیره مهمات و درخواست از ایالات متحده برای تسریع ارسال تسلیحات نیز گفت‌وگو کند.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند که «یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل هفته گذشته با بلینکن صحبت کرد. او نگرانی خود را درباره تاخیر واشینگتن در تحویل مهمات ابراز کرد.

گالانت پرسید که آیا این مانع انگیزه سیاسی بوده است، اما بلینکن به او اطمینان داد که اینطور نیست. دو مقام آمریکایی گفتند که هیچ تصمیمی برای کند کردن روند تحویل مهمات به اسرائیل گرفته نشده است .

افزایش تنش میان دولت بایدن و نتانیاهو

انتظار می‌رود دیدارهای دریمر، که از شخصیت‌های بسیار نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل است، در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین دولت بایدن و دولت اسرائیل بر سر زمان پایان مرحله شدید جنگ و اتفاقات بعدی در غزه برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.