کد خبر : 15406
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 8:42

مدیر عامل شرکت جهان کریستال:سیستم حاکمیتی کشور با قاچاق یک همزیستی مسالمت آمیز دارد

مدیر عامل شرکت جهان کریستال:سیستم حاکمیتی کشور با قاچاق یک همزیستی مسالمت آمیز دارد
مدیر عامل شرکت جهان کریستال:اگر بخواهند معضل قاچاق حل شود فقط اعلام کنند ارز کالای قاچاق از کجا تامین می شود؟! در این صورت مشکل قاچاق حل می شود.

به گزارش کلینی نیوز، داود فراهانی مدیر عامل شرکت جهان کریستال( جهان زیوان) در حاشیه دیدار مهدی باب الحوائجی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری از این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد، درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج، سرمایه درگردش، انرژی، بیمه و مالیات را از مهم ترین مشکلات اکثر واحدهای تولیدی دانست و گفت: ضعف دیپلماسی سیاسی نیز بر این معضلات افزوده است.

وی افزود: ما باید در زنجیره ارزش دنیا قرار بگیریم که بدون دیپلماسی فعال نمی توانیم کار کنیم. نمی شود با یک کشوری رابطه سیاسی خود را قطع کنید اما صادرات شما قطع نشود. وقتی با عربستان قطع رابطه می کنیم کشورهای دیگر هم به تبع آن عقب نشینی می کنند.

تاثیر تعطیلی سفارت ایران در عربستان بر صادرات

 فراهانی در ادامه افزود:در بحث صادارت باید دیپلماسی فعال داشته باشیم تا اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار نگیرد.  بعد از تعطیلی سفارت ایران در عربستان، به دستور مقامات این کشور کلیه اجناس و کالاهای ما از سطح  فروشگاه های این کشور جمع شد و اکنون بعد از برقراری روابط سیاسی راه اندازی دوباره مراودات اقتصادی  به این راحتی ها نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه بخش عمده ای از صادارت به عربستان و مصر را از دست داده ایم ضعف دیپلماسی سیاسی مسئولان کشور موجب قطع صادارت شده است؛ همچنین در بحث صادارت به جهت بازگشت ارز صادراتی دچار مشکل هستیم.

همزیستی مسالمت آمیز با قاچاق

این تولید کننده موضوع قاچاق را یک بحث قدیمی دانست و گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که سیستم حاکمیتی کشور با قاچاق یک همزیستی مسالمت آمیز دارد و این موضوع دیگر تبدیل به بخشی از سیستم شده است و اگر بخواهند معضل قاچاق حل شود فقط اعلام کنند ارز کالای قاچاق از کجا تامین می شود؟! در این صورت مشکل قاچاق حل می شود.

گفتنی است، روز چهارشنبه  ۸ آذرماه، معاون استاندار تهران به همراه بهمراه بابایی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ری، حسین خانی بخشدار فشافویه، یعقوبی شهردار حسن آباد، یعقوب نژاد رئیس اداره صمت شهرستان ری،در ادامه پیگیری مصوبات جلسه ستاد تسهیل فرمانداری ویژه شهرستان ری از چند شرکت تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.