کد خبر : 16995
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 12:52

مخالفت رئیس جمهور جیبوتی با نصب سکوهای موشکی آمریکا علیه مواضع انصارالله یمن

مخالفت رئیس جمهور جیبوتی با نصب سکوهای موشکی آمریکا علیه مواضع انصارالله یمن
رئیس جمهور جیبوتی با اشاره به مخالفت کشورش با نصب سکوهای موشکی آمریکا برای هدف قراردادن مواضع انصارالله یمن، بر لزوم پایان دادن به جنگ غزه و حفظ امنیت ناوبری دریایی تاکید کرد.

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از الشرق الاوسط، « اسماعیل عمر غیله» رئیس جمهور جیبوتی همچنین بر مخالفت صریح با هرگونه استفاده از خاک این کشور برای انجام حملات نظامی علیه دیگران تاکید کرد و گفت: موضع ما در این خصوص کاملا روشن و شفاف است و به صراحت اعلام کرده ایم مخالف استفاده از سرزمین های خود برای هرگونه هدف قرار دادن دیگران هستیم و این موضوع یک مسئله حاکمیتی است که به آن پایبند خواهیم بود اما در عین حال خواستار همکاری و همبستگی برای حل بحران ها در منطقه هستیم.

وی افزود:هدف از وجود پایگاه های نظامی بین المللی در این کشور، حفظ صلح و امنیت بین المللی، مبارزه با تروریسم و ​​دزدی دریایی  و حفاظت از کشتیرانی در این موقعیت و مکان استراتژیک مهم در جهان است.

عمر غیله با اشاره تاثیر پذیری تحولات دریای سرخ از جنگ غزه گفت: ما با نگرانی شدیدی جنگ غزه را که از اکتبر شروع شده است؛ دنبال می کنیم و بارها بر مخالفت خود با محاصره و قتل وحشیانه و تخریب وحشتناک زیر ساختهای غزه تاکید کرده‌ایم و از جامعه بین الملل درخواست می کنیم به مسئولیتهای خود در قبال حمایت از ملت بیگناه فلسطین که تحت وحشیانه ترین نوع قتل و کوچ اجباری قرار دارند؛ عمل کند.

پیش از این نیز الجزیره نوشت:« عبدالقادر کامل، نخست وزیر جیبوتی نیز از رد درخواست آمریکا برای نصب سکوهای پرتاب موشک برای هدف قرار دادن انصارالله در یمن و حمایت کامل خود نسبت به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه لاهه خبر داد.»

جیبوتی در عین حال نگرانی خود را از پیامدهای منفی بر فعالیت بنادر این کشور که بزرگترین موتور اقتصاد این کشور محسوب می شوند ابراز کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.