کد خبر : 14440
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 14:56

مخالفت اتحادیه اروپا با محاصره کامل غزه: این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است

مخالفت اتحادیه اروپا با محاصره کامل غزه: این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، محاصره کامل غزه از سوی اسرائیل را «نقض قوانین بین‌المللی» می‌خواند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا به حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه دهد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از شبکه خبری ار اف ای فرانسه، مانوئل بومپارد، هماهنگ‌کننده حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» نیز اسرائیل را به «انتقام‌گیری» از فسلطینی‌های غزه محکوم می‌کند و به دولت فرانسه می‌گوید که «حمایت بدون قید و شرط» همزمان از فلسطین و اسرائیل ممکن نیست.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برخی تصامیم پسین اسرائیل ازجمله قطع آب، برق و غذا به روی جمعیت غیرنظامی غزه را خلاف «قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه» می‌داند و با ایده «محاصره کامل» غزه ابراز مخالفت می‌کند.

در فرانسه، حزب «فرانسه تسیلیم‌ناپذیر» به رهبری ژان لوک ملانشون که از زمان جرقه خوردن درگیری تازه میان اسرائیل و حماس، در کانون جنجالی پرجنب‌وجوش قرار گرفته است، از فعالیت‌های پسین دولت نتانیاهو، کمی تندتر از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتقاد می‌کند.

مانوئل بومپارد، هماهنگ‌کننده این حزب فرانسوی، حملات و اقدام‌های پسین اسرائیل برضد غزه را «انتقام‌گیری» از فلسطینی‌های غزه‌ی محاصره‌شده خوانده و می‌گوید که به دلیل محاصره غزه، فرانسه نمی‌تواند «حمایت بدون قید و شرط» خود را به فلسطینی‌ها برساند.

در کنار زیر موشک گرفتن شهر غزه، محاصره کامل این شهر از دیگر اقدامات واکنشی پسین اسرائیل بوده است. آنچه که از سوی سازمان ملل نیز «نقض حقوق بشر» خوانده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »