کد خبر : 15640
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 8:52

محمود عباس در دیدار با سالیوان:طرح‌های اسرائیل برای جدا کردن نوار غزه غیرقابل قبول است

محمود عباس در دیدار با سالیوان:طرح‌های اسرائیل برای جدا کردن نوار غزه غیرقابل قبول است
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که طرح‌های اسرائیل برای جدا کردن نوار غزه یا هر بخشی از آن غیرقابل قبول است

به گزارش کلینی نیوز، محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، جمعه ۲۴ آذر، در رام‌الله با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش العربیه، محمود عباس در این دیدار بر ضرورت توقف اقدامات تجاوزکارانه جاری اسرائیل علیه مردم فلسطین تاکید کرد و برقراری آتش‌بس فوری و توقف جنایت‌های نسل‌کشی به ویژه در نوار غزه را خواستار شد.

او همچنین خواستار محافظت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر فجایعی نظیر بمباران، کشتار و ویرانی‌هایی شد که ماشین کشتار اسرائیل علیه آنها مرتکب می‌شود.

 

عباس ضمن اشاره به یورش‌های ارتش و شهرک‌نشینان اسرائیلی به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی و اقدام آنها به کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها خواستار جلوگیری از حملات به مقدسات اسلامی و مسیحی و توقف جنایات پاک‌سازی نژادی و دیگر جنایاتی شد که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر لزوم مداخله دولت آمریکا برای وادار کردن اسرائیل به توقف اقدامات تجاوزکارانه آن علیه فلسطینیان در کرانه باختری، از جمله قدس اشغالی شد.

 کوچ اجباری ساکنان غزه

محمود عباس با اشاره به «اقدامات توهین‌آمیز و ظالمانه» نیروهای اسرائیلی علیه اسرای فلسطینی، خواستار آن شد که دولت اسرائیل موظف شود فورا این اقدامات و تجاوزات را به‌طور ویژه علیه زندانیان و به‌طور کلی علیه فلسطینیان متوقف کند.

محمود عباس گفت کرانه باختری شاهد کوچاندن اجباری فلسطینیان و ضمیمه شدن بی سر و صدای سرزمین‌های فلسطینی توسط استعمارگران تروریست و ارتش اشغالگر است.

وی در ادامه بر لزوم مداخله جدی دولت آمریکا برای جلوگیری از چنین سیاست‌های اسرائیلی شد که قطعنامه‌های مشروعیت و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

نوار غزه بخش جدایی‌ناپذیر

در این‌باره رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که نوار غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و برنامه‌های اسرائیل برای جدایی آن یا هر بخشی از آن قابل قبول و معامله نیست.

عباس ضمن اشاره به لزوم آزادسازی اموال فلسطینی، گفت که در این راستا ساکنان نوار غزه در اولویت خواهند بود و آن‌ها را رها نخواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.