کد خبر : 17040
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 8:51

محمود عباس حماس را به تسریع دست‌یابی به توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی فراخواند

محمود عباس حماس را به تسریع دست‌یابی به توافق تبادل اسرا با  رژیم صهیونیستی فراخواند
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جنبش حماس خواست برای اجتناب از «فاجعه‌‌ای دیگر» هر چه زودتر برای تبادل اسرا با اسرائیل به توافق برسد.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری فلسطین «وفا»، گزارش داد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، چهارشنبه ۲۵ بهمن، از گروه حماس خواست تا «به سرعت» معامله برای مبادله اسرا در نوار غزه را تکمیل کند تا از وقوع «فاجعه دیگری» جلوگیری شود.

محمود عباس گفت: «از جنبش حماس می‌خواهیم که توافق تبادل اسرا را به سرعت امضا کند و مردم فلسطین را از بلای فاجعه‌ای دیگر با پیامدهای شومی که کم‌خطرتر از نکبت ۱۹۴۸ نیست، در امان نگه دارد تا از حمله اشغالگران به شهر رفح که به هزاران قربانی و رنج و آوارگی بیشتر برای مردم ما منجر خواهد شد، جلوگیری شود».

بنا به این گزارش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از دولت آمریکا و کشورهای عربی برادر خواست تا با جدیت برای تکمیل معامله اسرا در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنند تا مردم فلسطین را از بلای این جنگ ویرانگر در امان نگه‌دارند.

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی مقاومت فلسطین را به آتش بس ترغیب می کند که حماس از ابتدای عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که هدفش آزادی اسرای فلسطینی و آماده انجام تبادل است.

حماس حتی برای نشان دادن حسن نیت، تعدادی از اسرای صهیونیست را داوطلبانه آزاد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی آتش‌بس را به حماس پیشنهاد می ‌کند که رژیم صهیونیستی بعد از چهار ماه، هنوز دستاورد نظامی قابل توجهی در غزه نداشته است.

آزادی اسرای صهیونیست، نابودی تونل‌ها و حماس، سیطره کامل بر نوار غزه از جمله اهداف اعلام شده مقامات صهیونیست بود که پس از ۱۳۰ روز هنوز محقق نشده‌ است.

 رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که از حدود ۲۵۰ نفری که در ۷ اکتبر در جریان حمله حماس به جنوب اسرائیل ربوده شدند، حدود ۱۳۰ اسیر هنوز در غزه نگهداری می‌شوند، از جمله جسد ۲۹ نفر که گمان می‌رود در  بمباران  رژیم صهیونیستی  کشته شده‌اند.

خانواده‌های اسیران  رژیم صهیونیستی همچنان به فشار بر مقامات اسرائیلی با هدف آزادی بستگان ربوده شده خود که بیش از چهار ماه در بازداشت گروه‌های فلسطینی هستند، ادامه می‌دهند.

آتش‌بس یک هفته‌ای میان اسرائیل و حماس در نوامبر اجازه آزادی ۱۰۵ گروگان را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیل داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.