کد خبر : 18357
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 8:36

مجلس عراق قانون مجازات ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایی را تصویب کرد

مجلس عراق قانون مجازات ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایی را تصویب کرد
مجلس عراق قانونی را تصویب کرد که به موجب آن همجنس‌گرایان به زندان تا ۱۵ سال محکوم می‌شوند، اقدامی که هدف آن حفظ ارزش‌های دینی اعلام شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از یورونیوز،  بر اساس نسخه‌ای از این قانون که به مشاهده خبرگزاری رویترز رسیده، هدف از این جرم‌انگاری «حفاظت از جامعه عراق در برابر فساد اخلاقی و فراخوان‌های همجنسگرایی است که جهان را فرا گرفته است».

گفتنی است، پارلمان عراق با اکثریت مسلمان تشکیل می‌دهند.

بر پایه قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی، داشتن روابط با فرد همجنس حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ سال مجازات حبس به همراه دارد و برای افرادی که همجنسگرایی یا فحشا را ترویج می‌کنند حداقل هفت سال حبس در نظر گرفته شده است.

بر اساس این قانون، تغییر جنسیت بیولوژیک برای افراد طبق میل شخصی‌شان ممنوع بوده و برای فردی که بخواهد این کار را انجام دهد و یا هر پزشکی که این کار را برای فرد انجام دهد، یک تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مجازات مشابهی برای هر مردی که عمدا رفتار‌های زنانه داشته و یا آن را ترویج دهد، در نظر گرفته شده است.

این طرح در ابتدا مجازات اعدام برای همجنسگرایی درنظر گرفته بود که پس از مخالفت شدید آمریکا و کشورهای اروپایی قبل از تصویب، اصلاح شد.

 «رائد المالکی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به وجود مخالفت‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا با تصویب این قانون تاکید کرد: این قانون مساله‌ای داخلی است و مداخله از سوی هیچ طرفی را نمی‌پذیریم.

 بیش از ۶۰ کشور رابطه جنسی همجنس‌گرایان را جرم می‌دانند

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.