کد خبر : 147
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 8:38

امام جمعه شهر حسن آباد:

ما نیاز به مذاکره با آنها (آمریکا) نداریم همچنان که مقام عظمای ولایت فرمودند

ما نیاز به مذاکره با آنها (آمریکا) نداریم همچنان که مقام عظمای ولایت فرمودند
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه گفت: مقام عظمای ولایت فرمودند: آنها مذاکره با ما را برای خود دستاورد می‌دانند. اشتباه نکنید تمام مردم آزاده ایران در مقابل استکبار آمریکا ایستاده‌اند و شما بدانید که قطعاً می‌دانید آمریکا با این خوی استکباری نه قابل‌اعتماد هست و نه قابل‌مذاکره

به گزارش کلینی نیوز،  نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه گفت: مقام عظمای ولایت فرمودند: آنها مذاکره با ما را برای خود دستاورد می‌دانند. اشتباه نکنید تمام مردم آزاده ایران در مقابل استکبار آمریکا ایستاده‌اند و شما بدانید که قطعاً می‌دانید آمریکا با این خوی استکباری نه قابل‌اعتماد هست و نه قابل‌مذاکره

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام میثم درگاهی نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه و امام جمعه شهر حسن آباد  (هشتم بهمن‌ماه) در جمع نمازگزاران شهر حسن‌آباد، بیان داشت: آقای وزیر خارجه عزیزمان گفته‌اند درروند مذاکرات اگر به مرحله برسیم که توافق خوب لازمه‌اش مذاکره با آمریکا باشد آن را نادیده نمی‌گیرم

حجت‌الاسلام میثم درگاهی خطاب به وزیر امور خارجه هشدار داد و بیان داشت: فراموش نکنید تجربه‌های دولت پر مدعی عبرت را. ۸ سال اعتماد و مذاکره مستقیم با آمریکا نتیجه‌اش چه شد. ما نیاز به مذاکره با آنها نداریم همچنان که مقام عظمای ولایت فرمودند: آنها مذاکره با ما را برای خود دستاورد می‌دانند.

وی افزود:اشتباه نکنید تمام مردم آزاده ایران در مقابل استکبار آمریکا ایستاده‌اند و شما بدانید که قطعاً می‌دانید آمریکا با این خوی استکباری نه قابل‌اعتماد هست و نه قابل‌مذاکره لذا در آستانه دهه فجر مثل روزهای اول انقلاب باور داشته باشیم که قدرت خداوند بالاتر از همه قدرت‌هاست و با اعلا صوت بگویم: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وزیر خارجه ایران چند روز پیش‌گفته بود: «اگر درروند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه‌اش این باشد که سطحی از گفت‌وگوها را با آمریکایی‌ها داشته باشیم این را هم نادیده نخواهیم گرفت.»

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی نیز شامگاه سه‌شنبه پنجم بهمن ( ۵ بهمن ) در یک گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران از امکان مذاکره مستقیم با آمریکا سخن گفت.

رئیسی در این مصاحبه اظهار داشت: «اگر آمریکا آماده رفع تحریم‌ها علیه ایران باشد، این دو کشور می‌توانند به‌صورت مستقیم مذاکره کنند.»

جمعی از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم با صدوربیانیه ای اعلام کردند که مذاکره مستقیم ایران و آمریکا برای کشورمان ضرر داشته و منفعتش برای آمریکایی هاست.

خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین اظهار کرد: درباره چرایی جهاد تبیین مطرح گردیده که به بعضی از نکات مهم آن می‌پردازیم:

حجت‌الاسلام میثم درگاهی در ادامه افزود: اولین نکته  عظمت انقلاب اسلامی که لرزه به اندام استکبار انداخته است؛ توانسته است انواع شکست‌های راهبردی، کوچک و بزرگ را در میادین مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به آن‌ها تحمیل کرده است. به همین جهت جنگ نرم و عملیات تحریف و روایت‌های ناقص و جعلی با ابزار رسانه، وجهه همت دشمن شده است.

 نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه دومین نکته را جنگ تمام‌عیارنرم عنوان کرد و بیان داشت: استکبار با تمام قوا به میدان آمده تا با وارونه جلوه دادن اوضاع جنگ تمام‌عیار نرم را شروع کند. در این مهم نیز حتی از اقتصاد، قدرت نظامی و ظرفیت فرهنگی خود نیز کمک گرفته است. استکبار می‌داند شکست‌خورده و تنها جبهه باقی‌مانده و امیدوارکننده را جنگ رسانه‌ای و یا همان جنگ نرم می‌بیند؛ و باید اذعان کرد؛ تاکنون هیچ‌گاه این‌قدر انقلاب اسلامی در محاصره رسانه‌ای و شبهات قرار نداشته است.

امام جمعه شهر حسن آباد سومین نکته را  ضعف جبهه رسانه‌ای داخلی  اعلام کرد و اظهارداشت: جبهه ارزشی در دفاع از انقلاب اسلامی دچار ضعف در تبلیغ و رسانه است و همچنان این ضعف ادامه دارد، به‌گونه‌ای که نتوانسته‌ایم شرایط جنگی کنونی را درست روایت کنیم. نه خودمان احساس شرایط جنگی داریم و اگر این احساس راداریم، نتوانسته‌ایم این وضعیت را به مردم منتقل کنیم. فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی، شرایط تبیین در جامعه را سخت‌تر و پیچیده‌تر از قبل هم کرده است و تبیین و روشنگری در شرایط کنونی به مهارت‌های روزآمد و هنرمندی‌های کارآمد بستگی دارد که در این زمینه ضعف داریم.

خطیب نماز جمعه  شهر حسن آباد درادامه افزود: لذا مقام معظم رهبری مکرر به جهاد تبیین تأکیددارند و این جهاد نیازمند چند نکته است:
۱. تبیین با نقد فرق می‌کند
۲. دستاوردها و داشته‌های انقلاب تنها ‌تعدادی موشک یا مباحث نظامی نیست. موفقیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که در طول چهار دهه انقلاب اتفاق افتاده است این را باید دید و تبیین کرد.
۳. در تبیین، باید گذشته (دوران پهلوی و تاریخ معاصر) را درست دید
۴. در تبیین مشکل عظیم این است که نقشه دشمن راندانیم و در ظاهر فکر کنیم که در حال تبیین هستیم ولی در باطن در حال تکمیل جورچین دشمن. لذا در تبیین باید تحلیل‌گر بود.

کشتار مردم بی‌گناه یمن
حجت‌الاسلام میثم درگاهی با اشاره به برپایی راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم یمن گفت: پس از اقدام شجاعانه و تاریخ‌ساز انصار الله در هدف قرار دادن مراکز حساس امارات و پس از شکست‌های سنگین مزدوران امارات و عربستان در مارب و شیوه، ائتلاف درهم‌شکسته و روبه‌زوال سعودی و امارات، برای چندمین بار در سالهای گذشته، دست به یک جنایت بزرگ انسانی دیگر زد، به‌طوری‌که طبق گزارش‌ها در حملات روزهای اخیر بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان به شهادت رسیده و صدها نفر از مردم بی‌گناه صنعا و دیگر شهرها مجروح شدند.

 امام جمعه شهر حسن آباد درادامه افزود:نکته تأسف‌بارتر این‌که ائتلاف جنایتکار سعودی و امارات علاوه بر محاصره همه‌جانبه مردم یمن، با قطع اینترنت و اخلال در سیستم اطلاعات یمن، جلوی خبررسانی صادقانه و بی‌طرفانه از این جنایات را گرفته‌اند و نمی‌گذارند فریاد مظلومیت این ملت بزرگ به گوش جهانیان برسد. هدف هم‌انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت‌فشار قرار دادن انصار الله است. البته باید بدانند این هدف زویایی است که برای متجاوزان به ‌یمن تبدیل به کابوس خواهد شد؛ و به‌زودی زود با نابودی این آل سقوط مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.