کد خبر : 10498
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 - 12:32

لاوروف: G20 بی‌شرمانه با نادیده گرفتن اوضاع عراق و افغانستان، به موضوع اوکراین می پردازد

لاوروف: G20 بی‌شرمانه با نادیده گرفتن اوضاع عراق و افغانستان، به موضوع اوکراین می پردازد
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورهای گروه 20 از زمان تأسیس تاکنون برخلاف آنچه اکنون درباره اوکراین می گویند، به وضعیت عراق، لیبی، افغانستان یا یوگسلاوی اشاره ای نکرده اند.

به گزارش کلینی نیوز، «روسیا الیوم» لاوروف روز جمعه در بیانیه ‌ای در جریان «مجمع گفت ‌و گوی رسینا» در دهلی نو گفت که گروه ۲۰ وضعیت عراق، لیبی، یوگسلاوی و افغانستان را نادیده گرفته، اما اکنون که روسیه شروع به دفاع از خود کرده است، پیرامون اوضاع اوکراین گفت و گو می کند.

وزیر امور خارجه روسیه این شیوه گروه ۲۰ را «شرم آور» توصیف کرد.

لاوروف گفت که در این مجمع با نمایندگان اندونزی و هند صحبت کرد و از آنها پرسید که آیا گروه ۲۰ در بیانیه های پایانی به وضعیت عراق، لیبی، افغانستان یا یوگسلاوی اشاره کرده است یا خیر و افزود: هیچ کس حتی اشاره نکرد که چه اتفاقی می افتد، G20 در مورد مسائل مالی و اقتصادی صحبت می کند چرا که برای همین هدف ایجاد شده است.

لاوروف روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کشورهای گروه ۲۰ بر سر بیانیه نهایی مشترک به دلیل اختلاف نظر در مورد وضعیت اوکراین به توافق نرسیدند.

وی گفت: متأسفانه امکان توافق بر سر بیانیه ای به نام تمام وزرای گروه ۲۰ وجود نداشت؛ همانطور که یک سال پیش در دوره ریاست اندونزی اتفاق افتاد که اصرار داشتند بحران اوکراین را در صدر نگرانی ها قرار دهند و می خواستند آن را «تجاوز روسیه» بنامند.

گروه بیست اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارایی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا است.

گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد است که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دربردارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.