کد خبر : 200
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 13:54

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز

قلع‌ و قمع ۱۹ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز درزمین های کشاورزی بخش فشافویه

قلع‌ و قمع ۱۹ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز درزمین های کشاورزی بخش فشافویه
بخشدار فشافویه: برخورد قاطع با سودجویان ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش فشافویه

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی بخش فشافویه، بخشدار فشافویه بابیان این مطلب که اراضی کشاورزی ثروت وامانت جامعه برای نسل‌های آتی محسوب می‌شود، از قلع‌وقمع ۱۹ مورد بنا و مستحدثات غیرمجاز در بخش فشافویه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری فشافویه، قلع‌وقمع ۱۹ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز درزمینهٔای کشاورزی بخش فشافویه با حضور کریم رئوف بخشدار فشافویه، حسینی رئیس حوزه قضائی بخش فشافویه، کرمانی معاون خدمات شهری شهرداری حسن‌آباد و بهرامی رئیس کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد و عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی، بخشداری وامدادی و دستگاه‌های خدمات رسان در بخش فشافویه روستای ابراهیم‌آباد انجام گردید.

کریم رئوف بخشدار فشافویه اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها،۱۹ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای بی جین به مساحت ۲۷۵۰۰ مترمربع تخریب شد.

وی در ادامه افزود: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت وامانت جامعه برای نسل‌های آتی بوده و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری کرده و در حفظ و حراست ازآن‌جهت نسل‌های آتی تلاش نمایند.

وی بابیان اینکه نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: این ساخت‌وسازهای غیرمجاز که برای افزایش ارزش‌افزوده اراضی کشاورزی انجام‌شده بود عمدتاً به شکل ویلا و فنس کشی بود.

بخشدار فشافویه با تأکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: با هرگونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به‌شدت برخورد می‌شود.

کریم رئوف ادامه داد: گروه‌های گشتی جهاد کشاورزی ری، بخشداری فشافویه و شهرداری حسن‌آباد به‌صورت شبانه‌روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد می‌کنند.

وی اظهار داشت: تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز باهدف حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی پس از طی مراحل قانونی، با حکم قضایی و با حضور مسئولان ذی‌ربط قلع‌وقمع شد و در این راستا از تغییر کاربری زمینه‌ای زراعی و باغی که تأمین‌کننده قوت و عامل تولید است جلوگیری به عمل آمد.

بخشدار فشافویه اضافه کرد: احداث بنا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی است و طبق قانون با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد می‌شود.

کریم رئوف از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی درزمینهٔ ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی حتماً با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ری مکاتبه کنند.

وی تأکید کرد: مالکان زمینه‌ای کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی از جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری اراضی خود ننمایند و درصورتی‌که شخصی قصد خرید زمین، ویلا یا ملک در مناطق دارای کاربری کشاورزی را دارد ابتدا از اداره امور اراضی شهرستان استعلام نماید تا در دام زمین‌خواران و سود جویان گرفتار نشود.

بخشدار فشافویه ضمن تشکر از همکاری‌های مردم بخش فشافویه که تخلفات را به بخشداری فشافویه و با سامانه ۱۳۱ و اداره امور اراضی اطلاع می‌دهند، افزود: این ملت در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از مرزوبوم ایران باجان و مالشان مردانه ایستادند و بهای بسیار گزافی برای حفظ این زمین‌ها پرداخته‌اند و اکنون‌که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم انتظار می‌رود بار دیگر برای حفظ امنیت غذایی که تأمین‌کننده بخش اعظم امنیت کشور است مشارکت فعال داشته و دست زمین‌خوارانی که با تغییر کاربری اراضی، تولید محصولات زراعی و باغی را کاهش می‌دهند.

وی با انتقاد از برخی افراد سودجو که با ساخت‌وساز غیرمجاز تیشه به ریشه تاب‌آوری اقتصادی می‌زنند و با ساخت ویلا و خانه در این اراضی سود کلانی به دست می‌آورند اظهار داشت: قانون در برابر زیاده‌خواهی این افراد ایستاده و امنیت غذایی مردم بر سود شخصی تعداد اندکی از متصرفان زمینه‌های کشاورزی ارجحیت اساسی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.