کد خبر : 6846
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 10:55

حمیدرضا صید محمدی

قطار در ایستگاه شهرک صنعتی شمس آباد توقف می کند

قطار در ایستگاه شهرک صنعتی شمس آباد توقف می کند
بخشدار حسن آباد فشافویه گفت: با توافق انجام گرفته با شرکت راه آهن، مقرر شده است ایستگاه قطاری در مسیر خط ریلی تهران- قم در شهرک صنعتی شمس آباد برای تسهیل در تردد کارگران و کارکنان این مجموعه ایجاد شود.

به گزارش کلینی نیوز، بخشدار حسن آباد فشافویه گفت: با توافق انجام گرفته با شرکت راه آهن، مقرر شده است ایستگاه قطاری در مسیر خط ریلی تهران- قم در شهرک صنعتی شمس آباد برای تسهیل در تردد کارگران و کارکنان این مجموعه ایجاد شود.

بخشدار حسن آباد فشافویه  در گفتگو با شبکه خبری تین نیوز گفت: با توافق انجام گرفته با شرکت راه آهن، مقرر شده است ایستگاه قطاری در مسیر خط ریلی تهران- قم در شهرک صنعتی شمس آباد برای تسهیل در تردد کارگران و کارکنان این مجموعه ایجاد شود.

هادی حسین خانی افزود: اکنون یکی از مشکلات این بخش و شهرک صنعتی شمس آباد، دسترسی دشوار و کمبود امکانات مربوط به حمل و نقل عمومی است.

وی یادآورشد: همین دسترسی دشوار، مشکل کمبود نیروی انسانی برای شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه ایجاد کرده است.

حسین خانی اظهار داشت: پی گیر احداث ایستگاه مترو در بخش حسن آباد فشافویه در امتداد خط متروی فرودگاه امام خمینی(ره) بودیم.

 

 

بخشدار فشافویه اعلام کرد: به تازگی با موافقت شرکت راه آهن، بنا شد در مسیر خط ریلی تهران- قم، ایستگاهی در شهرک صنعتی شمس آباد احداث شود.

وی با اشاره به عبور خط ریلی از جوار شهرک صنعتی، خاطرنشان کرد: اکنون فقط باید بنای یک ایستگاه جانمایی و احداث شود تا بتوان از ظرفیت ریلی برای حمل و نقل استفاده کرد.

در سال گذشته، کریم رئوف بخشدار  فشافویه، به همراه کاظمی منش مدیرکل محترم راه آهن تهران،محمدی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن تهران، ترکی معاون بهره برداری ناوگان راه آهن تهران، ح از محل خطوط ریلی و جانمایی ایستگاه راه آهن بخش فشافویه بازدید کردند.

 

شهر حسن آباد صاحب ایستگاه مسافربری راه‌آهن می‌شود

جانمایی جهت راه اندازی ایستگاه واقع در خروجی از آزادراه تهران- قم به سمت جاده قدیم تهران- قم در اراضی ملی که به تائید بازدیدکنندگان رسید

این ایستگاه راه آهن به منظور انتقال بار صنایع شهرک صنعتی شمس آباد و همچنین ایاب و ذهاب کارگران و صاحبان صنایع شهرک صنعتی شمس آباد،شهروندان و اهالی روستاهای تابعه ، نیروهای اداری، فرهنگیان، نیروهای کارگری به شبکه سراسری کشور و همچنین مسیر شهرستان های رباط کریم، اسلامشهر، ری و پرند از شهر حسن آباد تا میدان راه آهن، و بلعکس  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۹  در مراسم افتتاح ۱۰۵ پروژه راه آهن گفته بود: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اجازه نمی‌دهیم ایستگاه‌های راه آهن به خارج شهر منتقل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.