کد خبر : 15377
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 9:05

قدردانی از نقش مصر و قطر در توافق اسرا و آتش‌ بس موقت

قدردانی از نقش مصر و قطر در توافق اسرا و آتش‌ بس موقت
جناح‌های فلسطینی از نقش مصر و قطر در توافق اسرا و آتش‌بس موقت قدردانی کردند.

به گزارش کلینی نیوز،  جناح‌های فلسطینی از نقش مصر و قطر در توافق اسرا و آتش‌بس موقت قدردانی کردند.

این گروه‌های فلسطینی همچنین از مصر درخواست کردند تا تعداد بیشتری از مجروحانی که نیاز به درمان دارند را انتقال دهد.

جنبش حماس، دوشنبه، توافق با قطر و مصر را برای تمدید آتش‌بس موقت بشردوستانه که از جمعه گذشته آغاز و در روز دوشنبه ۶ آذر به پایان رسیده بود، برای دو روز دیگر «با همان شرایط قبلی» تایید کرد.

وقفه بشردوستانه ۴ روزه به آزادی ۶۸ اسیر اسرائیلی و کارگرانی از تابعیت‌های دیگر در دست حماس در ازای ۱۵۰ نفر از زنان و کودکان فلسطینی زندانی در اسرائیل انجامید و در این مدت شمار بیشتری از کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شد.

در همین راستا، خبرنگار «العربیه» گزارش داد که مقامات اطلاعات اسرائیل «موساد» و اطلاعات آمریکا وارد قطر شده‌اند تا درباره موضوع اسرا و آتش‌بس گفت‌وگو کنند.

به گفته الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر،تصمیم تمدید آتش‌بس مشروط به اقدام جنبش حماس برای ادامه آزادی ۱۰ گروگان در روز، اتخاذ خواهد شد.

او در این باره افزود که قطر نمی‌تواند تعداد گروگان‌های باقی‌مانده را پس از آزادی ۲۰ گروگانی که حماس چهارشنبه و پنجشنبه آزاد خواهد کرد، تأیید کند.

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعاتی سیا، سه‌شنبه ۷ آذر، وارد دوحه شد تا با دیوید بارنیا، مدیر اطلاعات اسرائیل دیدار و درباره «مرحله بعدی» توافق آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کند.

به گفته سه منبع آگاه، نشست‌های محرمانه در دوحه، پایتخت قطر بین ویلیام برنز و رئیس اطلاعات اسرائیل و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، با هدف میانجی‌گری در توافق آتش‌بس دائم میان اسرائیل و حماس برگزار خواهد شد.

به گزارش مجله واشینگتن پست، رئیس سازمان سیا، بر تمرکز حماس و اسرائیل برای گسترش دامنه مذاکرات در مورد پرونده اسرا که تاکنون فقط در مورد موضوع زنان و کودکان محدود شده، اما توافق‌نامه میان دو طرف نیز شامل آزادی مردان و سربازان می‌شود، ترغیب کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.