کد خبر : 21200
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 17:16

قبل از زمان اجرای تحریم اتحادیه اروپا؛ ایران دیگر هیچ پرواز مستقیمی به کشورهای اروپایی نخواهد داشت

قبل از زمان اجرای تحریم اتحادیه اروپا؛ ایران دیگر هیچ پرواز مستقیمی به کشورهای اروپایی نخواهد داشت
جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران «ابطال‌» پروازهای شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مقاصد اروپایی را تایید کرد.

به گزارش کلینی نیوز،اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه ۲۳ مهر) سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها (سرویس اطلاعات و ارتباط هوایی ارتش) را تحریم کرد اما مشخص نبود این تحریم‌ها از کی اجرا می‌شوند.

امروز جعفر یازرلو اعلام کرد: «شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پروازهای مقاصد اروپایی خود را به دلیل اجتناب از تبعات ناشی از عدم صدور اجازه فرود در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی و همچنین جلوگیری از سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های داخل و خارج از کشور، ابطال کرد.»

او تصمیم روز گذشته وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا را برای اعمال تحریم تازه بر شرکت‌های هواپیمایی ایران «ناقض مقررات و معاهدات بین‌المللی هوانوردی» خواند.

شرکت هواپیمایی ماهان نیز پیش از این تحریم شده بود و اجازه پرواز نداشت.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود که با وجود اینکه گفته‌اند تحریم‌ها به گونه‌ای خواهد بود که تاثیری بر زندگی مردم نداشته باشد اما دقیقا این تحریم ها اثر مستقیمی بر زندگی مردم دارد، زیرا مسافران باید برای سفر به کشورهای اروپایی کانکشن ترکیه یا امارات را انتخاب کنند که طبیعتا هزینه آنها را بالاتر خواهد برد.

شرکت ایران‌ایر تا کنون به برخی شهرهای اروپا از جمله فرانکفورت و هامبورگ در آلمان، پاریس در فرانسه، و لندن در بریتانیا پروازهای مستقیم داشت.

اتحادیه اروپا در حالی تحریم‌های پروازی ایران ایر را به اجرا در آورد که بریتانیا با وجود تحریم ایران‌ایر، ۲۴ شهریور گفت پروازهای مستقیم این شرکت هواپیمایی به لندن تا ۱۲ ماه دیگر متوقف نخواهد شد.

اعلام خبر توقف پروازهای ایران‌ایر در اواخر شهریور ماه واکنش‌های گسترده‌ای در میان مخاطبان برانگیخت.

پیش از این در ۲۰ شهریور، پس از آن که آمریکا ادعا کرذ که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر را به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه تحریم می‌کند، سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه هم ایران‌ایر را تحریم کردند.

عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در آن زمان در واکنش به تحریم هواپیمایی ایران‌ایر گفته بود: «کشورهای غربی هنوز نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است و در عمل هم نتوانسته است کارایی خود را ثابت کند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »