کد خبر : 1324
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 13:37

تعرفه قبرها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

قبر طبقه ای در بهشت زهرا(س) تهران ۲۵ میلیون تومان

قبر طبقه ای در بهشت زهرا(س) تهران ۲۵ میلیون تومان
معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) دلیل تفاوت و نوسان قیمت قبرها در قطعات مختلف این آرامستان را تشریح کرد و گفت: تعرفه خدمات این سازمان در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز؛ در حالیکه قیمت هر متر آپارتمان برای بازماندگان متوفی درشهر کهریزک کمتر از ۱۰میلیون تومان است، سازمان بهشت زهرا(س) در یک اقدام عجیب ازقبر های ۲۵ میلیون تومانی رو نمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا روز یکشنبه روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) روح الله محسنی اعلام کرد: ناحیه یک که از قطعه یک تا ۱۱۲ است، طبقه ای ۲۵ میلیون تومان و در صورت واگذاری قبر سه طبقه واگذار ۷۵ میلیون تومان محاسبه می شود که این کف و سقف قیمت قبر در سازمان بهشت زهرا (س) است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناحیه ۲ بهشت زهرا (س) که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ است، طبقه ای ۱۴ میلیون و یکصد هزار تومان که مجموع سه طبقه  رقمی معادل ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می شود.

امسال در قطعات جدید که قبرها به صورت سه طبقه واگذار می شود، طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول گرفته نمی شود، تنها هزینه خدمات حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.

وی افزود: امسال قیمت ۲ طبقه بالا، طبقه ای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع پنج میلیون تومان است و این کف قیمت قبرهای بهشت زهرا (س) است.

وی در خصوص اختلاف قیمت قبرها گفت: ‌بر اساس تکمیل شدن قطعات نرخ قبر تغییر می کند، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده و حجم فضای سبزش زیاد است و موضوع خدمات شهریش سخت تر از قطعات دیگر بوده و برهمین اساس باید هزینه های دریافت قبرها هم بیشتر باشد.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

براساس اعلام مسئولان شهرستان ری این آرامستان بودجه هنگفتی را یرای شهرداری تهران دارد که بارها مورد اعتراض مسئولان شهرستان ری قرار گرفته است که از آن بی نصیب مانده اند.

آرامستان بهشت زهرا(س) زیر مجموعه مدیریتی شهرداری تهران است که  در شهر کهریزک از توابع شهرستان ری قرار دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.