کد خبر : 3340
تاریخ انتشار : شنبه 3 اردیبهشت 1401 - 20:40

قانون جدید اتحادیه اروپا در مورد حذف محتوای مضر از اینترنت

قانون جدید اتحادیه اروپا در مورد حذف محتوای مضر از اینترنت
مقام‌های اتحادیه و نمایندگان پارلمان اروپا با قانون جدیدی موافقت کرده‌اند که براساس آن شرکت‌های فناوری ملزم می‌شوند تا محتوای مضر را از پلتفرم‌ها و وبسایت‌های خود حذف کنند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، این قانون غول‌های فناوری را ملزم می‌کند تا برای نظارت بر محتوای غیرقانونی در پلتفرم‌های خود تلاش بیشتری کنند و همچنین هزینه‌ای را هم به قانونگذارانی بپردازند که بر عملکرد آنها در زمینه رعایت قوانین نظارت می‌کنند.

تی‌یری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، گفته است که این قانون تضمین می‌کند آن چه که در خارج از دنیای مجازی در اتحادیه اروپا غیرقانونی است، از این پس آنلاینی هم غیرقانونی خواهد بود.

او همچنین گفته که این امر به هدف محافظت از کاربران انجام شده و آزادی بیان و ایجاد فرصت برای مشاغل را تضمین می‌کند.

براساس این قانون، کمپانی‌های فناوری در صورت نقض قوانین تا ۶ درصد از گردش مالی‌شان با جریمه روبرو خواهند شد و نقض مکرر ممکن است به ممنوعیت تجارت آن‌ها در اتحادیه اروپا منجر شود.

قوانین جدید تبلیغات هدفمند در مورد کودکان یا تبلیغات براساس داده‌های حساس مانند مذهب، جنسیت، نژاد و عقاید سیاسی را ممنوع می‌کند.

“الگوهای تاریک” ( Dark Patterns)، یعنی شیوه‌هایی که افراد را گمراه می‌کنند تا داده‌های شخصی خود را به شرکت‌های آنلاین بدهند، هم ممنوع خواهند بود.

این شرکت‌ها همچنین با کارمزد ۰.۰۵ درصدی از درآمد سالانه برای پوشش هزینه‌های مربوط به نظارت بر سازگاری با قانون جدید روبرو خواهند بود.

غول‌های فناوری بارها به دلیل کوتاهی در نظارت بر پلتفرم هایشان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

یک افشاگر فیسبوک پارسال روسای سابق خود را متهم کرد که اولویت آنها کسب سود است نه درنظر گرفتن رفاه کاربران.

“قانون خدمات دیجیتال” دومین قانون اتحادیه اروپا برای اینترنت است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته قانون دیگری موسوم به “قانون بازارهای دیجیتال” (DMA) تصویب کرد که براساس آن می‌توان گوگل، آماوزن، اپل، متا و مایکروسافت را وادار کرد رویه‌های تجاری اصلی خود در اروپا را تغییر بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.