به گزارش کلینی نیوز به نقل خبرگزاری آلمان، شرکت خودروسازی فولکسواگن سال گذشته موفق به دستیابی به اهداف اعلام شده خود در چین نشد و اکنون تلاش گستردهای برای جبران این ناکامی را آغاز کرده است.
مهمترین دغدغه این شرکت آلمانی افزایش سهم خود در تولید و فروش خودروهای برقی است که چین یکی از مهمترین بازارهای آن در جهان به شمار میرود.
شبکه خبری ntv شنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) گزارش داد مدیریت فولکسواگن در چین به روزنامه “ولت ام زونتاگ” گفته قصد دارد سومین کارخانه خود در این کشور را در استان آنهویی راهاندازی کند.
آنهویی در شرق چین واقع شده و حدود ۶۴ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود سه برابر مجموع جمعیت هلند و دانمارک میشود.
خودروساز آلمانی در حال حاضر دو کارخانه در شهرهای فوشان و انتینگ چین دارد که هر دو برای تولید خودروی برقی طراحی شدهاند و مشغول به کار هستند.
افزایش تولید تا ۹۰۰ هزار خودروی برقی
فولکسواگن میگوید با راهاندازی کارخانه سوم در شهر آنهویی، ظرفیت تولید خودروهای موسوم به NEV این شرکت در چین تا پایان سال آینده تا ۹۰۰ هزار دستگاه افزایش مییابد.
مطابق استانداردهای تعریف شده از سوی دولت جمهوری خلق چین (New Energy Vehicle)، خودروهای موسوم به NEV شامل خودروهایی با موتور برقی و هیبرید میشود.
هدفگذاری شرکت فولکسواگن برای سال ۲۰۲۱ میلادی فروش ۸۰ تا ۱۰۰ هزار خودروی برقی در چین بود که به آن دست نیافت.
این شرکت در سال گذشته میلادی در مجموع ۹۲ هزار و ۷۰۰ خودروی کاملا برقی در چین تولید کرد و موفق به فروش اندکی بیش از ۷۷ هزار دستگاه از آنها شد.
رقابت سخت با رقیبان چینی
ناکامی فولکسواگن در دستیافتن به هدفهای تعیین شده در چین در تضاد کامل با موفقیت خودروسازان چینی قرار دارد که موفق شدهاند در دومین سال پاندمی کرونا نیز تولید و فروش خود را افزایش دهند.
به گزارش شبکه ntv، یورگ ووتکه، رئیس اتاق بازرگانی اروپا در پکن از این حرکت میکند که رقابت در بازار خودروی چین در آینده سختتر نیز بشود.
او میگوید دولت چین، بهخصوص با توجه به بازارهای جهانی، تمایل زیادی به تقویت تولیدکنندگان داخلی خودروهای برقی دارد.
رئیس اتاق بازرگانی اروپا در پکن در عین حال ابراز اطمینان کرده که با وجود افزایش رقابتها، شرکتهای آلمانی برای مقابله با این چالشها به بهترین وجه آمادهاند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰