کد خبر : 3510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 16:56

فوتبال ایران دعوت ژاپن را رد کرد،اسپانسر تولیدکننده مشروبات الکلی بود

فوتبال ایران دعوت ژاپن را رد کرد،اسپانسر تولیدکننده مشروبات الکلی بود
فدراسیون فوتبال ایران دعوت فدراسیون ژاپن برای شرکت در تورنمتی با حضور برزیل را به دلیل اسپانسر این مسابقات رد کرد. اسپانسر این تورنمت یک شرکت تولید کننده مشروبات الکلی است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از زسانه ها، خبرگزاری تسنیم امروز در خبری مدعی شد که فدراسیون فوتبال ایران اخیرا دعوت رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن برای حضور در یک تورنمنت دوستانه را به دلیل اسپانسر این مسابقات که یک شرکت تولیدکننده مشروبات الکلی است، رد کرده است.

بر اساس این خبر، فدراسیون فوتبال ژاپن برای این تورنمت از تیم‌های برزیل و پاراگوئه دعوت به عمل آورده است و ایران در صورت پذیرفتن این پیشنهاد می‌توانست سه بازی مهم تدارکاتی را تا پیش از جام جهانی سپری کند. با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال ایران حضور در تورنمت «Kirin Cup» را به دلیل اسپانسر بودن یک شرکت تولیدکننده مشروبات الکلی نپذیرفتند. ژاپن که میزبان این تورنمنت خواهد بود روز ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) به مصاف پاراگوئه می‌رود و ششم ژوئن (۱۶ خرداد) نیز با برزیل دیدار خواهد کرد.

در سال ۱۳۷۶ تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات چهارجانبه‌ای در هنگ‌کنگ شرکت کرد که حامی مالی آن شرکت آبجوسازی هاینِکِن بود. این موضوع دردسرهای بزرگی را برای مقامات فوتبال ایران به وجود آورد و صفایی فراهانی، رئیس وقت فدراسیون، مورد بازخواست مقامات امنیتی قرار گرفت و تا آستانه عزل هم پیش رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.