کد خبر : 10837
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1402 - 9:35

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام:ایران از ۵ سال قبل قدرتمندتر و دارای بزرگترین نیروی پهپادی منطقه است

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام:ایران از ۵ سال قبل قدرتمندتر و دارای بزرگترین نیروی پهپادی منطقه است
ژنرال مایک اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز دوشنبه به وقت محلی در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با اذعان به اینکه ایران از ۵ سال قبل قدرتمندتر است،

به گزارش کلینی نیوز، ژنرال مایک اریک کوریلا، فرمانده ستاد سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز دوشنبه گفت دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای خاورمیانه را یک شبه و برای همیشه تغییر خواهد داد.

ژنرال کوریلا در یک جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت، سنتکام ۴۰ سال پیش با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و رقابت راهبردی با اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شد.

وی ادعا کرد: ایران همچنان عنصر اصلی بی ثبات کننده در منطقه است و در توصیف قدرت ایران گفت: ما در طول سال های گذشته شاهد پیشرفت های سریع در توان نظامی ایران بوده ایم. ایران به طور تصاعدی در مقایسه با ۵ سال گذشته بسیار قوی تر است.

فرمانده سازمان تروریستی سنتکام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «پیشرفت‌های سریع توانایی نظامی ایران» گفت که جمهوری اسلامی با هزاران موشک بالستیک و کروز دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی و همچنین بزرگ‌ترین و تواناترین نیروی پهپادی در خاورمیانه است.

فرمانده سنتکام در ادامه گفت: «ایران همچنان به غنی‌سازی و ذخیره‌کردن اورانیوم [در سطحی] بالاتر از آنچه برای مصارف تجاری نیاز دارد، ادامه می‌دهد. ایران می‌تواند بسیار سریع‌تر از دو سال پیش اورانیوم غنی‌سازی کند.»

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اقدام غیرقانونی و خطرناک رژیم ایالات متحده امریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز آمریکا اعلام کرد که «رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.