کد خبر : 15019
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 9:33

فرماندار شهرستان ری خواستار شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه شد

فرماندار شهرستان ری خواستار شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه شد
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بخش فشافویه حدود ۳۶ کیلومتر با مرکز درمانی فاصله دارد و محل تلاقی ۱۷ راه ارتباطی است لذا باید درمانگاه تامین اجتماعی این بخش شبانه روزی شود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل رسانه های محلی مهدی باب الحوائجی در در نخستین بازدید دوره ای خود از بخش فشافویه با خانواده معظم شهدا، امام جمعه، علما، دیدار کرد.

در  سفره یک روزه فرماندار شهرستان ری، حمایت دولت ار بخش صنعت در شهرک صنعتی شمس آباد، حمایت از شبانه روزی کردن درمانگاه شهدای بخش فشافویه و اعتبارات بخش سخنان به میان آمد.

در اظهارات آقای باب الحوالجی سخنی از کمبود آب شرب با جمعیت روبه افزایش شهر حسن آباد و چگونگی تامین آب شهر حسن آباد، احداث بیمارستان در بخش فشافویه و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در مجتمع دام گستر سخنی به میان نیامد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این سفر یک روزه، در آیین کلنگ زنی سردخانه در روستای خانلق و افتتاح ساختمان دهیاری روستای قنبرآباد شرکت کرد.

باب الحوائجی در پایان سفر یک روزه به بخش فشافویه شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش فشافویه مهم و دارای ظرفیت‌های مختلف و متعددی است که برخی به فعلیت درآمده و برخی دیگر باید با طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید مبتنی بر برنامه‌های توسعه فرادستی به فعلیت برسد.

 

 

وی افزود: در بخش فشافویه به طور جد، مطالبات شهرک‌های صنعتی پیگیری و تقویت می‌شود.

فرماندار شهرستان ری به مشکلات بهداشتی درمانی در این بخش و اهمیت رسیدگی به آن پرداخت و یادآور شد: این بخش حدود ۳۶ کیلومتر با مرکز درمانی فاصله دارد و محل تلاقی ۱۷ راه ارتباطی است و باید بهترین خدمات درمانی در طول شبانه‌روز در این بخش به مردم ارائه شود لذا همه مسؤولان و مدیران مربوطه خود را جای مردم این منطقه بگذارند و کمک کنند درمانگاه تامین اجتماعی در حسن آباد فشافویه شبانه روزی شود.

بیش از یک ماه پیش قبل از مدیریت  آقای باب الحوائجی، شهروندان بخش فشافویه، در کارزار اینترنتی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار شبانه‌روزی شدن دزمانگاه تأمین اجتماعی شهدای فشافویه و افزایش خدمات درمانی و  مرکز اورژانس این بخش شده بودند.

در این کارزاز آمده است: منطقه فشافویه شهرستان ری با وسعت قریب به دو هزار کیلومتر مربع، واقع در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت، سالیان متمادی‌ست که ساکنین آن که عمدتاً قشر ضعیف جامعه و کارگر هستند. به دلیل حوادث جاده‌ای، نبود امکانات درمانی اورژانسی مطلوب در شهر و فاصله‌ی چهل کیلومتری با نزدیک‌ترین بیمارستان (فیروزآبادی و هفت تیر شهرری)، مردم این منطقه شمار قابل توجهی از عزیزان خود را از دست داده‌اند.

 آقای حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ، با تأکید بر اینکه بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در در هم جواری شهر حسن آباد قرار دارد خاطر نشان کرد: شهر علاوه بر جمعیت ساکن، جمعیت شناور کارکنان شهرک صنعتی شمس آباد را نیز دارد که بعضاً به دلیل ایجاد حوادث در حین کار و فاصله زیاد از نخستین بیمارستان، یا کارگران حادثه دیده جان خود را از دست می‌دهند و یا با اورژانس هوایی خدمات رسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نبود بیمارستان در بخش فشافویه شهرستان ری اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر حسن آباد ۴۵ هزار نفر اعلام شده اما از آنجا که در این سال‌ها با افزایش حاشیه نشینی مواجه هستیم و همچنین اتباع افغانستانی نیز در آمار لحاظ نشده، در حال حاضر جمعیت حدودی این شهر دوبرابر آمار رسمی برآورد می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »