کد خبر : 4472
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 13:33

فدراسیون والیبال سفر تیم ملی بانوان به کانادا را لغو کرد

فدراسیون والیبال سفر تیم ملی بانوان به کانادا را لغو کرد
فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کانادا از دعوت این کشور برای برگزاری اردوی تدارکاتی تشکر و خواستار برگزاری این اردو در زمان مناسب‌تری شد.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس اعلام فدراسیون والیبال، قرار بود اعضای تیم ملی والیبال زنان ایران اواخر خرداد یا اوایل تیرماه ۱۴۰۱ برای برگزاری دو دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم‌های کانادا و مکزیک، به ونکوور سفر کنند.

این مسابقات که گفته می‌شود با دعوت رسمی فدراسیون والیبال کانادا برنامه‌ریزی شده بود، با تصمیم مقام‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران به دلایلی همچون «حضور تیم ملی زنان در رقابت‌های کنفدراسیون زنان آسیا»، «روند طولانی اخذ ویزای کانادا در کشور ثالث» و «شرایط و حواشی سیاسی به‌وجودآمده » لغو شد و فدراسیون والیبال نیز با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی فدراسیون والیبال کانادا، برگزاری این دیدارهای دوستانه را به آینده موکول کرد.

[su_note]محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال:جو سازی ها و موضع گیری بد نخست وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال شرایطی را به وجود آورد که محترمانه از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوتشان را به وقت دیگری موکول کنیم چون حضور عزتمندانه ما در عرصه‌های مختلف مهم است.[/su_note]

فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی فدراسیون والیبال کانادا از دعوت این کشور تشکر کرد و برگزاری این دیدارهای دوستانه را به آینده موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با حضور در آخرین اردوی تمرینی تیم ملی نوجوانان دختر در باره لغو سفر تیم ملی والیبال زنان به کانادا بیان داشت:ما توسط فدراسیون کانادا دعوت شده بودیم که جو سازی ها و موضع گیری بد نخست وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال شرایطی را به وجود آورد که محترمانه از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوتشان را به وقت دیگری موکول کنیم چون حضور عزتمندانه ما در عرصه‌های مختلف مهم است.

وی افزود:دوست داریم تیم ما چه در میدان رسمی و چه تدارکاتی با احترام کامل شرکت کند. اگر حس کنیم این تیم در میدانی شرکت می‌کند که آن کشور موضع‌گیری بدی نسبت به مردم و دولت ما دارد، به  همه ما بر می‌خورد. موضع گیری نخست وزیر کانادا را از فدراسیون والیبال کانادا جدا می‌کنیم. بنابراین از آنها تشکر کردیم و گفتیم در شرایط مناسب تری قبول می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

دیدار دوستانه مسابقه فوتبال ایران و کانادا لغو شد

 

داور زنی در ادامه افزود:متاسفانه موضع‌گیری دولت کانادا در یکی دو سال گذشته بی‌تدبیری است و ایران را وارد بحث‌های سیاسی کرده است. این نوع رفتار برای هیچ کدام ما قابل قبول نیست چون واقعیت کشور و ملت ما چیزی نیست که برخی‌ها می‌گویند.

لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر کانادا

پس از لغو مسابقه‌ تیم‌ ملی فوتبال ایران با کانادا که قرار بود ۱۵ خرداد و به منظور آماده‌سازی دو تیم برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شود، مقام‌های ورزشی ایران ادعای غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا را مطرح کردند.

 به گزارش خبرگزاری  تسنیم، پیش از اعلام رسمی لغو یک طرفه بازی دوستانه کانادا و ایران از سوی فدراسیون فوتبال کانادا، بازیکنان تیم ملی کانادا امتناع خود را از حضور در این دیدار دوستانه به فدراسیون فوتبال کشورشان اعلام کرده بودند.

توئیتر رسمی فدراسیون فوتبال کانادا لحظاتی قبل از لغو بازی تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران که قرار بود ۱۶ خرداد در ونکوور برگزار شود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری انتخاب، سینا کلهر، معاون وزیر ورزش در توییتر خود نوشت: لغو یک جانبه بازی ایران و کانادا از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی.

او افزود: فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک‌طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه، ۱۰ خرداد، در نشست خبری هفتگی خود، در واکنش به لغو بازی ایران و کانادا، گفت: «کانادا نشان داد نه تنها برای این بازی، بلکه برای هیچ دیداری میزبان خوبی نیست.»

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد، در حاشیه نشست هیئت دولت بار دیگر درباره این موضوع صحبت کرد و گفت: «لغو بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا در یک ستاد اصلی با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های ‌ذی‌ربط بررسی می‌شود.» او همچنین از ارسال دو نامه به فدراسیون فوتبال کانادا خبر داد و گفت منتظر پاسخ‌‌‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.