کد خبر : 11918
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 21:46

فایننشال‌ تایمز: آمریکا تخلیه نفتکش به سرقت رفته سوئز راجان ایران را آغاز می‌کند

فایننشال‌ تایمز: آمریکا تخلیه نفتکش به سرقت رفته سوئز راجان ایران را آغاز می‌کند
پیش‌بینی می‌شود آمریکا به زودی کار تخلیه نفت از یک نفتکش ایرانی را که توقیف کرده است آغاز کند.

به گزارش کلینی نیوز، فایننشال تایمز پیشتر گزارش داده بود که وزارت دادگستری آمریکا کشتی سوئز راجان را تحت یک حکم دادگاه و با همکاری دست‌کم یک شرکت مرتبط با این شناور، توقیف کرده بود.

این کشتی از سال گذشته و پس از این ادعاها که یک محموله نفت ایران را که قرار بود به چین برود از کشتی دیگری در نزدیکی سنگاپور دریافت کرد، زیر ذره‌بین قرار گرفت.

پرونده شناور «سوئز راجان» یکی از چندین پرونده دریایی اخیر است که آمریکا و ایران را درگیر کرده است و تهدیدی برای افزایش تنش بین دو کشور است.

آمریکا این کشتی را در ماه آوریل توقیف کرد و ایران نیز به تلافی آن، کشتی «ادونتیج سوییت» را که حامل نفت خام کویت برای شرکت انرژی آمریکایی شورون بود، توقیف کرد.

این کشتی حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت حمل می‌کند که محموله‌ای به ارزش ۵۶ میلیون دلار است.

 آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیز ۲ میلیون بشکه نفت ایران را پس از توقیف یک نفتکش در سواحل امارات متحده عربی  به تاراج برد و فروخت و ۵۰۷ هزار بشکه نفت دیگر را در سال ۲۰۲۲ به سرقت برد و  بفروش رساند.

 ایران به تازگی گشت‌زنی‌های در تنگه هرمز و اطراف خلیج فارس را افزایش داده است. روزانه حدود یک سوم محموله‌های نفتی دریایی از این تنگه عبور می‌کند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ائتلاف مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به زودی با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق تشکیل می شود.

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه‌ خبرداد و گفت: امروز کشورهای منطقه به این نقطه رسیده‌اند که اگر قرار است امنیتی در منطقه برقرار باشد حتماً با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر قابل انجام و برقراری است. در این راستا، ائتلاف‌های جدیدی در حال شکل گیری در منطقه و فرامنطقه است.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.