کد خبر : 17104
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 8:40

عکس العمل آمریکا به رونمایی از سامانه‌های موشکی ایران

عکس العمل آمریکا به رونمایی از سامانه‌های موشکی ایران
عکس العمل آمریکا به رونمایی از سامانه‌های موشکی ایران

به گزارش کلینی نیوز، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره تاثیرات رونمایی از سامانه‌های موشکی ضد بالستیک آرمان و آذرخش گفت: پدافند هوایی با اضافه شدن این دستاوردهایی که صد در صد آن‌ها از طراحی تا تولید در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده شده است و به نیروهای بهره بردار دارد تحمیل می‌شود، باعث شده است که ما تنوعی در دفاع داشته باشیم از نوع جدید. جنگ‌های هیبریدی و ترکیبی یک دفاع هیبریدی و ترکیبی را نیاز دارد.

وی یادآور شد: زمان هشت سال دفاع مقدس اگر دسته‌ای از هواپیماهای جنگی رژیم بعثی به سمت کشور ما حمله می‌کردند، به راحتی اگر مأموریت نقطه اول شان را نمی‌توانستند انجام بدهند، به نقطه دوم و سوم می‌رفتند، امروز این اتفاق نخواهد افتاد؛ چراکه ما ترکیبی از سامانه‌ها را داریم و دشمن را به هزینه می‌اندازیم به این مفهوم که باید از انواع تهدیدها و جنگنده‌های خاص برای یک نقطه خاص استفاده کند، دیگر با یک جنگنده نمی‌تواند چند نقطه را پشت سر هم مورد هدف قرار بدهد. این یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های استفاده از ترکیبی از جنگ افزارها است.

گفته شده است که سامانه موشکی آرمان می‌تواند همزمان با شش هدف در فاصله ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتری مقابله کند و سامانه موشکی آذرخش نیز قادر است اهدافی را تا برد ۵۰ کیلومتری با چهار هدف آماده شلیک شناسایی و منهدم کند.

خبرگزاری «رویترز» با انتشار تصویری از این سامانه‌های دفاع هوایی ایرانی نوشت: ایران در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقه‌ای، امروز (شنبه) از تسلیحات جدید خود رونمایی کرد که شامل سامانه موشکی ضدبالستیک داخلی آرمان و سامانه پدافند هوایی ارتفاع کم آذرخش بود.

خبرگزاری «فرانسه» با پوشش این خبر اعلام کرد: همزمان با جنگ میان [رژیم] اسرائیل و حماس و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، ایران از ۲ سامانه دفاع هوایی جدید رونمایی کرد.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوشت: سامانه موشکی آرمان دارای برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی و در ۱۲۰ کیلومتری درگیر و منهدم کند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نیز با بازتاب خبر سامانه‌های جدید دفاع هوایی بومی ایران، گزارش داد: ایران امروز با حضور مقامات ارشد سیاسی و نظامی از سامانه‌های جدید موشکی ضدبالستیک و پدافند هوایی که توسط متخصصان وزارت دفاع این کشور ساخته شده است، رونمایی کرد.

این رسانه با اشاره به موشک‌های بکار رفته در سامانه پدافند هوایی آرمان که از نوع «صیاد-۳» است، افزود: آرمان با نام تاکتیکال «صیاد» نیز شناخته می‌شود.

تارنمای خبری «فرانس۲۴» نیز با انتشار این خبر اعلام کرد: سامانه آرمان می‌تواند با «۶ هدف به طور همزمان» مقابله کند، در حالی که سامانه پدافندی آذرخش می‌تواند بر روی انواع خودروها نصب شود و «از رادار و سامانه الکترو اپتیکی و حسگرهای حرارتی برای شناسایی و ردیابی هدف خود استفاده کند».

روز شنبه یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده به صدای آمریکا گفت که آمریکا از «همه ابزارهای در اختیارمان برای بازدارندگی» در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از این گزارش ها مطلع هستیم، اما اظهار نظر خاصی در مورد آنها نداریم.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »