کد خبر : 8238
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1401 - 13:52

عوامل تحریک جوانان به اغتشاش باید هزینه خسارت‌های وارده را پرداخت کنند

عوامل تحریک جوانان به اغتشاش باید هزینه خسارت‌های وارده را پرداخت کنند
رئیس قوه قضائیه گفت: همه کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند، اما با دشمن هم‌صدا شدند و دشمن به‌وسیله آنها جوانان را تحریک و اغتشاش ایجاد کرد بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به مردم و کشور را باید پرداخت کنند.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری فارس نیز روز یکشنبه از تهیه طوماری از سوی شهروندان خطاب به «قوه قضائیه و سازمان‌های مسئول» برای مجازات علی کریمی خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به مواضع علی کریمی در حمایت و جهت دهی به ” اغتشاشات” اخیر در کشور، خواستار توقیف امول او شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اقدام دولت ترکیه در توقیف اموال “هاکان شوکور” فوتبالیست معروف ترکیه ای به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۵، خواستار اقدامی مشابه و توقیف اموال علی کریمی در کشور شد.

او همچنین با اشاره به مواضع مهران مدیری خواستار قطع همکاری صداوسیما با “سلبریتی” هایی شد که در جریان وقایع اخیر کشور، از “آشوب طلبان” اعلام حمایت کرده اند. او گفت اگر دو ماه دیگر امثال کسانی که از اغتشاشات اخیر کشور اعلام حمایت کرده اند دوباره پایشان به صداو سیما باز شود، حامیان نظام که همیشه برای حمایت از نظام در صحنه بوده اند، دلسر خواهند شد.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۴ مهر) طی سخنانی در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه گفت: کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند و بجای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و دشمن به وسیله زبان و صفحات مجازی آنها اغتشاش ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اژه‌ای تأکید کرد: ان‌شاءالله به همین زودی آنهایی که مقابل حافظان امنیت ایستادگی کردند و آنها را مصدوم و مجروح کردند و اموال مردم و اموال عمومی را به آتش کشیدند، آمبولانس‌ها را به آتش کشیدند یا تخریب کردند، مردم را در کوچه و بازار به زحمت انداختند و آرامش آنها را از بین بردند، مجازات می‌شوند.

کسانی که از اینها پشتیبانی کردند، کسانی که با امکانات و با حمایت‌های این نظام چهره شدند و مشهور شدند، به‌جای اینکه در روز سختی کنار مردم باشند و با مردم باشند، با دشمن همصدا شدند و دشمن از زبان و صفحات آنها مردم را به اغتشاش کشاند و جوان‌ها را به خیابان‌ها ریخت، مسببین این اعمال و پشتیبان این اعمال کسانی که با جعل و دروغ و با نشر مطالب کذب آمدند و مردم را تحریک کردند، همه آنها بدانند خسارت‌های مادی و معنوی که به‌بار آوردند باید تاوان آن را پس دهند.

 

 

وی افزود: همه آنها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

شناسایی و دستگیری عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه اظهار کرد: ممکن است صحنه و موضوع برای برخی افراد در ساعات اولیه و روز نخستی که از فوت خانم «مهسا امینی» می‌گذشت و احساسات‌شان جریحه‌دار شده بود، روشن نبوده باشد اما در روزهای بعد کاملاً ابعاد موضوع مشخص شد و آشکار گشت که عناصر اغتشاشگر و تهدیدکننده امنیت مردم که به خیابان‌ها ریخته‌اند، فوت خانم امینی را بهانه قرار داده و علیه نظام و ارزش‌های اسلامی هستند لذا دیگرهیچ عذری از کسانی که از روزهای بعدی در صحنه اغتشاشات بودند پذیرفته نیست.

رئیس قوه قضاییه در ادامه بر اهمیت شناسایی و دستگیری عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما باید هرچه سریعتر عناصر اصلی و پشت‌پرده  اغتشاشات اخیر و کسانی که به صورت پنهانی با خارج و بیگانگان در ارتباط بودند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا بیان داشت: چه بسا این عناصر اصلی و پشت‌پرده که به صورت حرفه‌ای و آموزش‌دیده اقدام به تخریب و اغتشاش کرده و عده‌ای را نیز برای آشوب تحریک کردند، بخواهند خود را به نحوی از مهلکه برهانند، لذا قضات ما در دادسرا که در صف اول قرار دارند باید به صورت تخصصی و علمی از آنها تحقیق کنند و در این راستا از نیروهای انتظامی و امنیتی خبره و قضات متبحر و مجرب و آشنا به مسائل امنیتی نیز کمک و مساعدت بگیرند.

رئیس دستگاه قضا همچنین یادآور شد: اگر چه آن فرد تحریک‌شده هم که در خیابان اغتشاش کرده و به امنیت و اموال مردم آسیب رسانده، مجرم محسوب می‌شود اما ضرورت دارد میان عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و عناصر تحریک‌شده، تمیز و تفکیک قائل شد و مقتضی است تحقیقات حرفه‌ای از هر کدام از آنها به عمل آید و هر چه زودتر به جرائم آنها رسیدگی شود.

وزیر ارشاد به بازیگرانی که کشف حجاب کرده اند: «وارد فعالیت‌های دیگر شوند»

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دو مهرماه خطاب به هنرمندان زنی که در جریان اعترضات اخیر روسری از سر برداشتند و کشف حجاب کرده اند، گفته است چون «قانون‌شکنی» کردند، قانون هم از آنها حمایت نمی‌کند و به طور تلویحی می‌گوید امکان ادامه فعالیت در شغل‌شان را ندارند و «آنها می‌توانند آزادانه وارد فعالیت‌های دیگری بشوند».

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است خودش هم از این موضوع ابرازتاسف کرده و اضافه کرده که «دلسوزی و ابراز تاسف هیچ ایرادی ندارد» اما «برخی از حرکات هنجارشکنانه را که در تقابل با قانون باشد، نمی‌پسندیم».

آقای اسماعیلی گفته: «بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشد. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند».

همچنین او گفته « دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند».

وزیر ارشاد گفته «اگر کسی اصرار دارد که از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت نکند، ما اصراری بر مجبور کردن آن‌ها به این امر نداریم».

وزیر ارشاد مردادماه امسال در یک برنامه تلویزیونی خواستار یک «حجاب واحد» برای هنرمندان زن  در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی شده بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.