کد خبر : 16419
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 8:56

عملیات قطر؛برای بی‌اعتبار کردن سناتور جمهوریخواه آمریکا مخالف اخوان‌المسلمین

عملیات قطر؛برای بی‌اعتبار کردن سناتور جمهوریخواه آمریکا مخالف اخوان‌المسلمین
یک ماه قبل از اینکه کشور قطر حمله‌های خود را به مخالفان اخوان‌المسلمین و حماس آغاز کند، قانون پیشنهادی تد کروز برای غیرقانونی‌کردن حمایت از اخوان‌المسلمین مطرح شده‌ بود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، شبکه خبری آمریکایی فاکس‌نیوز اعلام کرد به اسنادی دست‌ یافته است که نشان می‌دهند قطر با شرکتی که قبلا با سازمان «سیا» کار می‌کرده، برای بی‌اعتبارکردن سناتور جمهوری‌خواه، تد کروز، قراردادی امضا کرده‌ است.

براساس گزارش اختصاصی فاکس‌نیوز، دلیل اصلی بی‌اعتبار کردن تد کروز از طرف امیرنشین قطر، تلاش این سناتور در جهت «قراردادن اخوان‌المسلمین در فهرست سازمان‌های تروریستی» بوده‌ است.

امیرنشین قطر یکی از اصلی‌ترین حامیان اخوان‌المسلمین در جهان است.

در اسنادی که فاکس‌نیوز منتشر کرده، صحبت از طرحی است با عنوان «پروژه پایان بازی» که از طرف شرکت آمریکایی «گلوبال ریسک ادوایزر» تهیه‌ شده‌ است.

درباره یکی از مهم‌ترین شعارهایی که در پروژه این شرکت مطرح‌ شده، آمده‌ است: «حمله به حماس، حمله به قطر است. حمله به اخوان‌المسلمین حمله به قطر است.»

به گزارش فاکس‌نیوز، یک ماه قبل از اینکه کشور قطر حمله‌های خود را به مخالفان اخوان‌المسلمین و حماس آغاز کند، قانون پیشنهادی تد کروز برای غیرقانونی‌کردن حمایت از اخوان‌المسلمین مطرح شده‌ بود.

تد کروز به فاکس‌نیوز گفت: «دولت قطر میلیاردها دلار برای تبلیغ و حتی تامین مالی اخوان‌المسلمین، حماس و دیگر گروه‌های تروریستی هزینه می‌کند. آن‌ها بخش‌های عظیمی از مقام‌های پایتخت آمریکا، واشنگتن دی‌سی، را خریده یا آن‌ها را به سکوت واداشته‌اند. این اصلا تعجب‌آور نیست. آن‌ها معدود مخالفان صریح باقی‌مانده اخوان‌المسلمین در کنگره را دشمنان قطر می‌دانند. زمان آن است که ایالات متحده روابط خود با قطر را مورد ارزیابی جدیدی قرار دهد.»

اِخوان‌المسلمین یک جنبش اسلام‌گرای سنی‌مذهب است که در بسیاری از کشورهای عربی طرفدار دارد.

اخوان‌المسلمین را می‌توان بزرگ‌ترین گروه سیاسی سنی در جهان به‌شمار آورد.

این جنبش در سال ۱۹۲۸ میلادی (۱۳۰۷ شمسی، ۱۳۴۷ قمری) در اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بنیان نهاده شد و سپس فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد.

این نهضت به تاثیر از اندیشه‌های سید قطب، سیدجمال الدین اسدآبادی و محمد عبده در پاسخ به «انحطاط داخلی مسلمانان و سلطه بیگانگان بر کشورهای اسلامی، به‌ویژه بر کشور مصر پدید آمد».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.