کد خبر : 12188
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 7:55

کریم رئوف

عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از اردوگاه جنین

عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از اردوگاه جنین
عقب نشینی خودروهای ارتش اسرائیل از اردوگاه جنین را در بحبوحه نگرانی از فریبکاری صهیونیست ها و احتمال حضور دسته هایی از نیروهای ویژه این رژیم در داخل یا حومه این اردوگاه

به گزارش کلینی نیوز، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع فلسطینی، عقب نشینی خودروهای ارتش اسرائیل از اردوگاه جنین را در بحبوحه نگرانی از فریبکاری صهیونیست ها و احتمال حضور دسته هایی از نیروهای ویژه این رژیم در داخل یا حومه این اردوگاه، تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم،به دنبال حملات همه جانبه زمینی و هوایی ارتش اسرائیل که از روز دوشنبه گذشته آغاز شد، منابع محلی بامداد امروز (چهارشنبه) از عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنین خبردادند.

این عقب نشینی درحالی پس از دو روز هجوم به جنین صورت گرفته است که نظامیان صهیونیست در برابر نیروهای مقاومت نتوانستند به اهداف خود دست یابند و متحمل خسارات نظامی و تلفات شدند.

نیروی های مقاومت فلسطین در جنین به دنبال حملات رژیم صهیونیستی توانستند ضربات سختی به آن‌ها وارد کنند که طی آن رژیم صهیونیستی درحالی کشته شدن یک صهیونیست را تایید کرد که منابع فلسطینی شمار کشته ها بیش از این اعلام کرده اند همچنین شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در این حمله زخمی شده اند.

بعد از عملیات دو روزه ارتش اسرائیل در اردوگاه جنین که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، ویرانی گسترده‌ای از این عملیات به جا مانده است.

روز دوشنبه همزمان با ورود صدها سرباز اسرائیلی به جنین، ارتش اسرائیل با پهپادهای خود حملات هوایی را در این شهر آغاز کرد که در دو دهه گذشته در کرانه باختری روی نداده بودند.

در پی عملیات ارتش اسرائیل کوچه و خیابان با انبوهی از آوار و ماشین های آسیب دیده یا سوخته پوشیده شد.

مغازه داران و بولدوزرها پاکسازی آوار را آغاز کردند. هزاران نفری که در پی درگیری فرار کرده بودند، به خانه هایشان باز می‌گردند.

کمال ابوالرعوب، معاون فرماندار جنین گفته است سه هزار نفر از ۱۸ هزار تن از ساکنان کمپ پناهندگان این شهر به دلیل درگیری‌ها فرار کردند. قرار است این افراد در مدارس و سایر مراکز اضطراری اسکان داده شوند.

از بدو ورود ارتش اسرائیل درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطینی و سربازان اسرائیل آغاز شد و تا خروج این نیروها از جنین در روز سه‌شنبه ادامه داشت.

کاروان زرهی اسرائیل شبانه بعد از درگیری سنگین مسلحانه بانیروهای مقاوت فلسطینی از جنین خارج شد.

مجدی الشیخ نماینده اداره برق جنین به خبرنگار العالم  گفته که ارتش صهیونیستی خانه‌های مردم را با موشک منفجر و دیوارشان را تخریب کرد تا بتواند به قلب مقاومت برسد، حتی کودکان، سالمندان و افراد ناتوان نیز از این حمله در امان نماندند.

ارتش صهیونیستی خانه‌های مردم را با موشک منفجر و دیوارشان را تخریب کرد تا بتواند به قلب مقاومت برسد، حتی کودکان، سالمندان و افراد ناتوان نیز از این حمله در امان نماندند. بر اثر حفاری بولدوزرهای اسرائیلی شش ژنراتور و کابل زمینی آسیب دیدند که منجر به قطع برق اردوگاه شد.

سخنگوی گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر شکست رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در جنین، گفت: حملات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر  در اردوگاه جنین  که صهیونیست ها آن را عملیات “خانه و باغ” نامیده اند، به “آتش و شعله” بدل کردیم.

ابوحمزه افزود: رژیم صهیونیستی مانند همیشه با پنهان کردن آمار واقعی تلفات خود در این عملیات، از حقیقت می گریزد.

وی ادامه داد: دلاورمردان گروهان های قدس و دیگر مبارزان مقاومت با نبردهای میدانی و انجام تاکتیک ها و نصب کمین و انفجار بمب، دشمن را از تحقق اهدافش در جنین بازداشتند.

تام بیتمن خبرنگار خاورمیانه بی‌بی‌سی درباره یورش اسرائیل به جنین می نویسد: من در یک سال و نیم گذشته بارها به جنین آمده‌ام و همزمان نسل تازه‌ای از شبه‌نظامیان مسلح در اینجا شکل گرفته که رهبری نسل سیاستمداران سالخورده حاکم بر تشکیلات فلسطینی را رد می‌کند و در جریان عملیات روزافزون اسرائیلی‌ها به جنین، به روی سربازان اسرائیلی آتش می‌گشاید.

این نسلی است که معتقد است تشکیلات فلسطینی آینده آنها را فروخته و کم و بیش به یک شرکت تامین امنیت برای اشغال از سوی ارتش اسرائیل تبدیل شده که گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین را در کرانه باختری تضمین می‌کند. شهرک‌هایی که بر زمین‌هایی ساخته می‌شوند که فلسطینی‌ها برای ساختن کشور آینده خود لازم دارند. شهرک‌هایی که ناقض قوانین بین‌الملل هستند.

در طول شب مردان جوان فلسطینی با نیروهای رسمی امنیتی تشکیلات خودگردان درگیر شدند. جنین شهری است که مدتی است عملا از کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی خارج شده است. حالا بازمانده سه دهه روند صلح درمناطق اشغالی کرانه باختری در معرض ویرانی است.

بیشتر فلسطینیان تشکیلات رهبری خود را، فارغ از مشروعیت بین‌المللی‌اش رد می‌کنند و حامی مقاومت مسلحانه‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.