کد خبر : 16086
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 8:15

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ایده کوچ اجباری فلسطینی‌ها

عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ایده کوچ اجباری فلسطینی‌ها
 یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته از اظهارات دو مقام‌ کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها عقب‌نشینی کرده است. 

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، خبرنگار آکسیوس، نزدیک به منابع صهیونیستی و آمریکایی گزارش داد یک مقام ارشد اسرائیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت که تل‌آویو با هیچ کشوری درباره مهاجرت فلسطینی‌ها از غزه صحبت نکرده است.

این مقام اسرائیلی مدعی شد: «اینها اتهامات بی‌اساس هستند. هیچ کشوری فلسطینی‌های غزه را نخواهد پذیرفت، چه یک میلیون نفر باشند چه پنج هزار نفر. من نمی‌دانم این اتهام از کجا آمده اما ما می‌توانیم جنجال‌های آن را آرام کنیم.»

بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.

اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

علاوه بر این برخی گزارش‌ها حاکی است بنیامین نتانیاهو در جریان نشست اخیر حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند، در حال انجام است.

 روزنامه «تایمز اسرائیل»، چهارشنبه ۱۳ دی، از یک منبع موثق در کابینه کوچک نقل کرد، اسرائیل در حال مذاکره با کنگو و چندین کشور برای «پذیرش مهاجران» از نوار غزه است.

کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی که احتمال می‌رود خشم اسرائیل را برخواهد انگیخت جمعه ۱۵ دی به شبکه خبری آمریکایی «CNN» ضمن انتقاد از فراخوان‌ها برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها و «غیرمسئولانه» دانستن آن، گفت: «اسرائیل حق تعیین تکلیف برای آینده نوار غزه را ندارد».

کلونا در گفت‌وگو با «سی ان ان» ضمن تاکید این که نوار غزه «سرزمین فلسطینی» است و رجوع به اصول قانون بین‌المللی و احترام به آن را ضروری دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »