کد خبر : 10101
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 9:38

عضو دفتر سیاسی کومله: با بغداد درگیر خواهیم شد/خلع سلاح نمی شویم

عضو دفتر سیاسی کومله: با بغداد درگیر خواهیم شد/خلع سلاح نمی شویم
عضو دفتر سیاسی کومله تاکید کرد که هرگز خلع سلاح نمی شوند و به این خواسته تن نخواهند داد و قطعا با بغداد درگیر خواهند شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، عبدالله آذربار، عضو دفتر سیاسی کومله در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران از بغداد و اربیل خواسته شما را از مرزهایش دور و در اردوگاه ها یا پادگان ها اسکان دهد و ضمانت دهد که دیگر مسلح نباشد و از کردستان دور شوید پاسخ داد که اقداماتی را برای کاهش فشار بر دولت اقلیم کردستان انجام داده ایم.

وی در گفت وگویی با شبکه العربیه افزود که اگر تسلیم سلاح و ترک مناطق از ما خواسته شود هرگز تسلیم آن نخواهیم شد، خلع سلاح نیروهایمان کاری است که هرگز به آن تن نخواهیم داد.

آذربار در ادامه در پاسخ به سوال مجری که «این خواسته را هرگز قبول نمی کنید، این حرف چه معنی دارد؟ آیا به این معنا نیست که با بغداد درگیر خواهید شد؟» گفت که قطعا همینطور است، وضعیت خاصی در اقلیم کردستان داریم و در حقیقت چنین تصمیمی را هرگز نخواهیم پذیرفت.

عضو دفتر سیاسی کومله افزود که هرگز تسلیم تصمیمی که خواهان خلع سلاح و زندگی اجتماعی در پایگاه های سازمان ملل است نخواهیم شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه «شما در منطقه ای زندگی می کنید که دارای حکومت است در کشوری زندگی می کنید که دارای حاکمیت است، اگر حکومت این کشور یا منطقه از شما بخواهد که مسلح نباشید و در مقرهای آموزش نظامی نباشید آیا به این معنی نیست که پس از رد کردن این خواسته وارد درگیری حتی با بغداد یا با دولت اقلیم خواهید شد؟» گفت که خواسته های آنها غیر قانونی است و هرگز مانند چنین خواسته هایی را قبول نخواهیم کرد.

مجری العربیه از آذربار پرسید که «دولت السودانی، دولت جدید عراق تحت حمایت چارچوب هماهنگی است که از جریان های نزدیک به ایران شناخته می شود آیا همچنان در حالت امن قرار دارید؟ آیا چنین دیدگاهی دارید؟» که او پاسخ داد که ما مستقیما با دولت اقلیم کردستان در ارتباط هستیم نه دولت مرکزی عراق.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.