کد خبر : 19613
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1403 - 9:42

عربستان میزبان بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۵

عربستان میزبان بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۵
هنوز شهر محل میزبانی، تاریخ دقیق برگزاری و همچنین عناوین بازی‌های نخستین دوره بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۵ اعلام نشده است.

به گزارش کلینی نیوز، کمیته بین‌المللی المپیک از برگزاری اولین دوره بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۵ در عربستان سعودی خبر داد.

 کمیته بین‌المللی المپیک در جریان مسابقات جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در ریاض، روز جمعه ۱۲ ژوئیه اعلام کرد که در حال کار بر روی اولین توافق تجاری خود با کشور عربستان سعودی است.

این توافق باید توسط اعضای کمیته بین‌المللی المپیک در جریان نشست ۲۳ تا ۲۴ ژوئیه در پاریس، درست قبل از شروع بازی‌های المپیک تابستانی تایید شود.

خبر برگزاری المپیک ورزش‌های الکترونیک در عربستان در حالی اعلام می‌شود که این کشور هم‌اکنون مشغول برگزاری جام جهانی ورزش‌های الکترونیک در شهر ریاض است. حمایت مالی این رویداد دو ماهه را که از ۱۹ تیر ۱۴۰۳ آغاز شده، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان به عهده گرفته است.

ورزش‌های الکترونیک به مسابقاتی اطلاق می‌شود که با استفاده از بازی‌های ویدیویی انجام می‌شوند. این‌گونه مسابقات به شکل انفرادی و یا در قالب تیم‌های چندنفره با شرکت گیمرهای حرفه‌ای برگزاری می‌شود.

در سال های اخیر، عربستان سعودی میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی، از جمله مبارزات قهرمانی بوکس سنگین وزن بوده است. در آینده نیز، این کشور میزبان چندین رویداد مهم ورزشی، از جمله جام ملت‌های فوتبال مردان آسیا در سال ۲۰۲۷، بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۲۹، و بازی‌های آسیایی ۲۰۳۴ در ریاض خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »