کد خبر : 10623
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1401 - 8:30

عامل تیراندازی در کلیسای هامبورگ عضو سابق جامعه شاهدان یهوه بود

عامل تیراندازی در کلیسای هامبورگ عضو سابق جامعه شاهدان یهوه بود
عامل تیراندازی در کلیسای "شاهدان یهوه" فیلیپ. ف نام دارد و ۳۵ ساله است. رالف مارتین، رئیس پلیس ایالت هامبورگ با اعلام این خبر در کنفرانس مطبوعاتی افزود که ضارب از اعضای سابق این جامعه مذهبی بود و یک سال و نیم قبل از آن خارج شد.

به گزارش کلینی نیوز، به گزارش رسانه‌های آلمان شامگاه پنجشنبه ۹ مارس (۱۸ اسفند) یک مرد مسلح حدود ساعت ۹ به حاضران در کلیسای “شاهدان یهوه” در منطقه آلستردورف هامبورگ تیرازاندازی کرده است. چهار مرد، دو زن و خود ضارب کشته شدند.

پلیس می‌گوید با توجه به مرگ یک جنین ۲۸ هفته‌ای در شکم مادرش، تعداد کشتگان را باید هشت نفر به حساب آورد. کشته شدگان بین ۳۳ تا ۶۰ سال سن داشتند و همگی بر اثر جراحات گلوله جان باخته‌اند.

شش زن و دو مرد بین ۲۳ و ۴۶ سال نیز به شدت مجروح شده‌اند که دستکم چهار نفرشان در معرض خطر جانی قرار دارند. ۲۰ نفر از حاضران بدون هیچ آسیبی نجات یافته‌اند.

رئیس پلیس هامبورگ گفت که عامل تیراندازی در کلیسای هامبورگ در رشته تیراندازی ورزش می‌کرد و از اواخر ۲۰۲۲ کارت مالکیت اسلحه داشت و به صورت قانونی، مجوز حمل یک تپانچه نیمه خودکار را گرفت که با همان نیز مرتکب قتل شد.

اداره پلیس هامبورگ اعلام کرده که در تجسس از خانه عامل تیراندازی در کلیسای هامبورگ مقدار زیادی مهمات کشف شد، ۱۵ خشاب پر شده با ۱۵ فشنگ و ۴ جعبه مهمات با ۲۰۰ فشنگ دیگر.

از قرار در ماه ژانویه، اطلاعاتی به دست مقامات رسیده بود حاکی از این که فیلیپ ف عامل تیراندازی در کلیسای هامبورگ احتمالا بیماری روانی دارد.

منبع خبر یادآور شده بود که او از کارفرمای سابق خود و پیروان فرقه “شاهدان یهوه” به شدت عصبانی است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.