کد خبر : 20911
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 10:40

ظریف خطاب به ترامپ: ما کسی را برای ترور نفرستاده‌ایم

ظریف خطاب به ترامپ: ما کسی را برای ترور نفرستاده‌ایم
معاون راهبردی رئیس‌جمهور ایران به شدت اتهام توطئه تهران برای کشتن دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش کلینی نیوز، محمد جواد ظریف، کمی پس از اتهامات ترامپ علیه حکومت ایران، در مصاحبه با ایان برمر، خبرنگار ارشد «جی‌زیرو مدیا» گفت: : جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی این ادعاها (ترور ترامپ) را تکذیب کرده است. من نیز آن را رد می‌کنم. ما هرگز کسی را برای ترور دیگران نفرستاده‌ایم.

من فکر می‌کنم که این یک حیله ستاد انتخاباتی برای بیرون آوردن ترامپ از وضعیت نه چندان خوب او در مبارزات انتخاباتی است. اما این وظیفه من نیست که در انتخابات درباره رئیس جمهور بعدی آمریکا تصمیم بگیرم. این، بر عهده مردم آمریکاست که در این باره تصمیم‌گیری کنند و ما هیچ نامزدی را در این رقابت ترجیح نمی‌دهیم.

ما خود قربانی هک هستیم و این مساله کماکان ادامه دارد. بنابراین، هک یک مشکل برای همه است و هیچ دولتی نمی‌تواند حملات سایبری را که از سرزمین خود نشات می‌گیرد، کنترل کند.

 

 

روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و نامزد فعلی انتخابات آمریکا، حکومت ایران را متهم به توطئه برای ترور خود کرد. او در گردهمایی هواداران خود در کارولینای شمالی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «اگر من جای بایدن بودم به کشوری که من را مورد تهدید قرار داده یعنی ایران هشدار می‌دادم که اگر اقدامی برای ترور من انجام دهد ما شهرهای بزرگ و کشور شما را نابود می‌کنیم.»

روسای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند به کارزار انتخاباتی ترامپ درباره تهدیدهای موجود علیه او هشدار داده‌اند.

استفان چانگ، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ می‌گوید مقام‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تهدیدات «جدی و واقعی و بطور مشخص» برای ترور ترامپ و به آشوب کشاندن آمریکا را به ما اطلاع داده‌اند.

با آن‌که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، حملات سایبری به کارزار انتخاباتی ترامپ و تلاش برای ارائه اطلاعات مسروقه به کارزار بایدن را تایید کرده‌اند اما عملا ارتباطی بین دو تلاش برای ترور ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی او و  ایران به اثبات نرسیده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »