کد خبر : 17014
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 بهمن 1402 - 15:02

طرح جامع آمریکا و شرکای خاومیانه ای برای برقراری صلح دراز مدت بین رژیم صهیونیستی و فلسطین

طرح جامع آمریکا و شرکای خاومیانه ای برای برقراری صلح دراز مدت بین رژیم صهیونیستی و فلسطین
طرح مورد نظر شامل جدول زمانی قطعی برای تاسیس یک کشور فلسطینی است.

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه «واشنگتن پست» روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، گزارش داد که دولت جو بایدن و گروه کوچکی از شرکای خاورمیانه ایالات متحده تلاش می کنند تا طرح جامع و دقیقی برای برقراری صلح دراز مدت بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را تکمیل کنند.

به نوشته این روزنامه، طرح مورد نظر شامل جدول زمانی قطعی برای تاسیس یک کشور فلسطینی است.

واشنگتن پست افزود که این تلاش به طور مستقیم به توقف جنگ در غزه و آزادی اسییران که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، مرتبط است.

در حال حاضر، بیش از ۱۳۰ اسیر همچنان در غزه در دست حماس هستند. هر چند که احتمال کشته شدن شماری از آنان  در بمباران  نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی و عربی که به نام آنها اشاره نکرد، نوشت که آتش‌بس اولیه که دست کم ۶ هفته پیش‌بینی می‌شود،

زمان لازم را برای جلب حمایت بیشتر و برداشتن گام‌های اولیه برای اجرای آن، از جمله تشکیل دولت موقت فلسطینی فراهم می‌کند.

گزارش این روزنامه آمریکایی درباره تلاش آمریکا برای تحقق صلح دائمی و پایدار در خاورمیانه در حالی منتشر شده است که آمریکا خود یکی از شرکای اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه و عامل آتش‌افروزی در منطقه است و اخیرا نیز به این رژیم برای حمله به شهر رفح در فلسطین چراغ سبز نشان داده است.

این گزارش در شرایطی منتشر شده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه با وجود مخالفت برخی کشورها، بر قصد خود برای حمله ارتش این کشور به رفح تاکید کرد.

او گفت: «ما تا پیروزی مطلق خواهیم جنگید و این شامل یک اقدام قدرتمند در رفح نیز می‌شود، اما این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که مردم غیرنظامی مناطق نبرد را ترک کنند.» این در حالییست که رژیم صهیونیستی از سوی دادگاه بین المللی لاهه به نسل کشی متهم شده است.

ارتش اسرائیل بعد از بیش از ۳ ماه و نیم جنگ از زمان حرکت از شمالی‌ترین نقطه غزه، اکنون در جنوبی‌ترین منطقه آن حضور دارد. این نیروها در مسیر خود، شهرک‌ها و اردوگاه‌ها از شمال غزه تا شهر غزه، بیت لاهیا، بیت حانون و اکنون خان یونس را منهدم و اهالی آنها را آواره کرده و در آستانه یورش به رفح در مرز با مصر قرار دارند.

این یک کیلومتر باقی‌مانده از ۴۱ کیلومتر طول غزه، عملا طولانی‌ترین مسافت در این شهر است و بیم آن می‌رود که خونبارترین و تراژیک‌ترین روزهای جنگ در پیش باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.