کد خبر : 3286
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 21:48

طالبان اپلیکیشن اشتراک ویدیوی تیک‌تاک را منع می‌کند

طالبان اپلیکیشن اشتراک ویدیوی تیک‌تاک را منع می‌کند
گروه طالبان به وزارت تکنولوژی خود دستور داده است تا اپلیکیشن اشتراک ویدیوی تیک‌تاک و بازی پابجی(PUBG) را مسدود کند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی سی، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در صفحه توییترش نوشته است تیک‌‌تاک و بازی پابجی(PUBG) “سبب گمراهی” جوانان افغانستان می‌شوند.

او همچنین نوشته است که کابینه طالبان از فعالیت کانال‌هایی تلویزیونی‌ که مواد و برنامه‌های “غیر اخلاقی” را منتشر می‌کنند، حتی‌الامکان جلوگیری نماید.

شبکه تیک‌تاک در میان جوانان افغانستان محبوبیت زیادی دارد و یکی از منابع تفریحی آنهاست.

این نخستین بار است طالبان خواستار بستن یک شبکه اجتماعی شده است، اما بازی پابجی در گذشته هم مورد توجه مقام‌های افغانستان قرار گرفته بود.

دوسال پیش کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایندگان افغانستان از حکومت این کشور خواست که بازی پابجی را مسدود و دسترسی به آن را محدود کند.

در ماه‌های گذشته که گروه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفته‌اند، آزادی‌های رسانه‌ها، دسترسی به معلومات و آزادی بیان به طور جدی محدود شده است.

چند روز پیش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (ای‌اف‌جی) در بیانیه‌ای گفت که در روزهای اخیر به دستور طالبان شبکه‌های محلی از بازپخش رسانه‌های خارجی منع شده‌اند، دست‌کم چهار بولتن خبری بین‌المللی قطع شده، هشت کارمند رسانه‌ای بازداشت و دو مرکز رسانه‌ای هم تعطیل شده‌اند.

در ماه‌های گذشته طالبان همچنین افرادی را که به صراحت از سیاست‌های این گروه انتقاد می‌کنند، بازداشت کرده‌اند.

شبکه‌های مجازی باعث ایجاد حس نارضایتی از زندگی در نوجوانان می‌شودباقر محسنی و فیض‌الله جلال استادان دانشگاه و از منتقدان سیاست‌های طالبان هر کدام چند روزی بازداشت شدند و بعد از آزادی خاموش هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »