کد خبر : 19498
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1403 - 8:29

حمیدرضا صیدمحمدی

صادرات ۱۰ میلیون بشکه نفت خام عراق به چین در ماه

صادرات ۱۰ میلیون بشکه نفت خام عراق به چین در ماه
اداره گمرک چین اعلام کرد که عراق با صادرات نزدیک به 10 میلیون بشکه نفت خام به این کشور، در ماه ژوئن در جایگاه چهارم صادرکنندگان نفت به چین قرار گرفت.

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از «شفق نیوز»، اداره گمرک چین افزود که صادرات نفتی عراق به پالایشگاه های مستقل چینی، در ماه ژوئن، به ۹.۷۹۶ میلیون بشکه رسید که در مقایسه با ماه مه با ۵.۱۰۲ میلیون بشکه، افزایش یافته است.

اداره مذکور بیان کرد که مالزی، عربستان و روسیه، در میان ۱۰ کشور صادرکننده اصلی نفت به پالایشگاه های مستقل چین در ماه ژوئن، جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

عرفان افاضلی، دبیر کل فدراسیون صنعت نفت، اخیراً به ایلنا گفته است در حال حاضر چین در ۴۱ پروژه مختلف حوزه انرژی عراق سرمایه‌گذاری کرده که از این تعداد، ۳۱ پروژه متمرکز بر نفت بوده و در برخی پروژه‌ها از جمله میادین بزرگ نفتی جای شرکت‌هایی مثل اگزون‌موبیل آمریکا را گرفته‌اند.

 چین در نظر دارد با ارزان‌ترین قیمت بیشترین سود را از بازار نفت آسیا کسب کند.

گفتنی است عراق در ماه مه بیش از ۱۰۴ میلیون بشکه نفت صادر کرده بود.

وزارت نفت اعلام کرد: ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان امسال به روزانه ۴ میلیون بشکه می‌رسد.

تحریم‌های نفتی علیه ایران همواره یکی از سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی به‌شمار رفته است. این شرایط با هدف کاهش ظرفیت تولید و به‌دنبال آن صادرات نفت ایران وضع شده است تا دسترسی ایران به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

تحریم‌های بین‌المللی موجب شده بسیاری از کشور‌ها در روابط تجاری با ایران تجدیدنظر کنند.

به نظر می‌رسد در حالی که چین، نفت را با تخفیف‌های ویژه از ایران خریداری می‌کند، همچنان در نظر دارد روابط خود را با دیگر کشور‌های آسیایی که در این زمینه مزیت دارند نیز تقویت کند. این افزایش روابط تجاری، با توجه به اینکه عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک محسوب می‌شود، می‌تواند تجارت ایران و چین را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.