کد خبر : 9512
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 13:53

کریم رئوف

شگفتی‌سازان جام جهانی قطر:عربستان،تونس،مراکش

شگفتی‌سازان جام جهانی قطر:عربستان،تونس،مراکش
دیدار مراکش و اسپانیا در شرایطی برگزار خواهد شد که تعدادی از گروه‌های اولترا در شهر والنسیا اعلام کرده‌اند که برای تشویق اسپانیا و جلوگیری از حضور هواداران مراکش در خیابان‌ها، در روز برگزاری این بازی، در خیابان حاضر خواهند شد.

به گزارش کلینی نیوز، در هر دوره جام‌جهانی یک یا چند تیم شگفتی‌ساز می‌شوند و درحالی که پیش از مسابقات روی صعود آنها به مراحل حذفی حساب نمی‌شود با عملکردی فراتر از حد انتظار، موفق به انجام این کار می‌شوند.

در جام جهانی ۲۰۲۲ هم چند تیم در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شده‌اند: تیم‌هایی که درخشان بودند اما نه آن قدر که بتوانند به مرحله حذفی صعود کنند و تیم‌های دیگری که درخشیدند و مقتدرانه به مرحله یک‌هشتم رسیدند.

عربستان موفق به صعود از گروه سوم مسابقات نشد اما در بازی اول خود آرژانتین را ۲ بر یک شکست داد و با ارائه نمایشی بسیار خوب هم این کار را انجام داد. عربستان اگر در بازی دوم پنالتی خود در اوایل نیمه دوم مقابل لهستان را تبدیل به گل می‌کرد، شاید در ادامه می‌توانست به مرحله یک هشتم نهایی هم صعود کند.

تونس هم در گروه چهارم، با دانمارک مساوی کرد و فرانسه را شکست داد. گرفتن ۴ امتیاز از دو حریف اروپایی هرچند منجر به صعود تونس از مرحله گروهی نشد، اما کارنامه خوبی از این تیم در تورنمنت ثبت کرد.

صعود مراکش به عنوان تیم اول گروه ششم با ۷ امتیاز آن هم درحالی که کرواسی نایب قهرمان دوره پیشین جام جهانی و بلژیک تیم سوم جام جهانی گذشته در این گروه حضور داشتند، یک شگفتی بزرگ دیگر در این دوره از مسابقات است.

تیمی که ۴ سال پیش با سرمربیگری اروه رنار نمایش بسیار خوبی در گروه ایران و پرتغال و اسپانیا داشت، باز هم در یک گروه سخت قرار گرفته بود اما این بار دیگر بدشانسی و اتفاقات عجیب سراغ مراکش نیامد.

تساوی با کرواسی و پیروزی مقابل بلژیک و کانادا باعث شد مراکش با ۷ امتیاز به عنوان تیم اول گروه ششم صعود کند. مراکش این دستاورد را با سرمربی بومی خود ولید به دست آورد؛ کسی که تجربه کار در قطر را هم دارد.

مراکش با سیستم ۳-۳-۴ بازی می کند و بار حملاتش متمرکز بر حرکات چهار بازیکن بزرگ تیم یعنی اشرف حکیمی، حکیم زیاش، آمرابات و یوسف نصیری است.

شاید اسپانیایی‌ها از اینکه در پی شکست مقابل ژاپن، حالا به جای کرواسی، با مراکش قرار است بازی کنند، خوشحال باشند، اما مراکش به هیچ وجه نسبت به کرواسی حریف آسان تری برای اسپانیا نیست و ظرفیت فنی صعود به مراحل بالاتر را هم دارد.

دیدار مراکش و اسپانیا در شرایطی برگزار خواهد شد که تعدادی از گروه‌های اولترا در شهر والنسیا اعلام کرده‌اند که برای تشویق اسپانیا و جلوگیری از حضور هواداران مراکش در خیابان‌ها، در روز برگزاری این بازی، در خیابان حاضر خواهند شد.

این مسئله همچنین در فاصله دو روز تا این مسابقه، در حساب کاربری یکی از این گروه‌ها در توییتر نیز اعلام شد و این حساب نوشت: اولتراهای والنسیا دور هم جمع می‌شوند تا از خیابان‌ها در برابر هواداران مراکش دفاع کنند.

آنها همچنین از همه هواداران اسپانیایی دعوت کردند که با این هدف، در یکی از میدان‌های شهر جمع شوند تا همه در کنار هم، این مسابقه را دنبال کنند.

اسپانیا باتوجه به نزدیکی به مراکش، کشوری است که مهاجران مراکشی زیادی را پذیرفته و همین موضوع در آستانه تقابل دو تیم در جام جهانی حساسیت‌های زیادی را به وجود آورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.