کد خبر : 8571
تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 - 18:15

شکسته شدن رکورد وزنه برداری زنان جهان توسط الهام حسینی

شکسته شدن رکورد وزنه برداری زنان جهان توسط الهام حسینی
سیده الهام حسینی، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به سه مدال طلا در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا رسید و نامش را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از پایگاه خبری تابناک،  در حالی که مردان وزنه بردار ایران تاکنون توفیقی در کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین نداشتند، الهام حسینی امروز در منامه، در حرکت یک‌ضرب ۱۰۲، حرکت دوضرب ۱۲۵ و در مجموع موفق به ثبت رکورد مجموع ۲۲۷ کیلوگرم شد و ۳ مدال طلا به دست آورد و تاریخ‌سازی کرد.

حسینی در حرکت اول وزنه ۹۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرم شد. او در حرکت سوم یک ضرب، وزنه ۱۰۲ کیلوگرم را هم بالای سر برد و به مدال طلای یک ضرب رسید. او با کسب این مدال، نخستین نشان طلای بزرگسالان ایران در وزنه‌برداری زنان قاره را به نام ایران کرد.

حسینی در حرکت دوضرب هم شروع خوبی داشت و در اولین حرکت وزنه ۱۲۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم وزنه ۱۲۵ کیلوگرم را نیز بالای سر برد و توانست مدال طلای دوضرب خود را مسجل کند.

حسینی در حرکت سوم پشت وزنه ۱۲۸ کیلوگرم قرار گرفت که موفق به مهار آن نیز شد تا شاهکارش را کامل کند. به این ترتیب حسینی با رکورد مجموع ۲۲۷ کیلوگرم قهرمان زنان آسیا شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.