کد خبر : 18202
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 16:46

شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام همدستی در نسل‌کشی در مردم غزه

شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام همدستی در نسل‌کشی در مردم غزه
دادگاه بین‌المللی لاهه بررسی اتهامات نیکاراگوئه علیه آلمان با عنوان همدستی در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را روز دوشنبه آغاز می‌کند.

به گزارش کلینی نیوز، آلمان روز سه شنبه، ۲۱ فروردین، در دیوان بین‌المللی دادگستری اتهامات مطرح شده از سوی نیکاراگوئه علیه خود مبنی بر کمک به نسل‌کشی مردم غزه با فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را رد کرد.

نیکاراگوئه پیشتر با ثبت شکایتی در دیوان بین‌المللی دادگستری، آلمان را به مشارکت در نسل‌کشی در غزه متهم کرده بود.

این شکایت، نشانه دیگری ز افزایش اقدامات قانونی در حمایت از فلسطینیان است.

نیکاراگوئه در این پرونده  آلمان را به نقض کنوانسیون منع نسل‌کشی متهم کرده است.

نیکاراگوئه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که دولت آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف می‌کند و همچنین ارسال کمک‌ها به آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را از سرخواهد گرفت. آلمان پس از ایالات متحده آمریکا دومین صادرکننده سلاح به رژیم صهیونیستی است.

گروه حقوقی نیکاراگوئه از قضات این دادگاه خواسته تا اقدامات فوری را برای وادار کردن برلین به توقف تأمین سلاح و هرگونه حمایت از رژیم صهیونیستی انجام دهند.

روز جمعه، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای خواستار توقف کامل صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی به دلیل “خطر احتمالی نسل‌کشی در نوار غزه” شد؛ قطعنامه‌ای که با مخالفت برلین و واشنگتن همراه شد.

کانادا به عنوان یکی از حامیان رژیم صهیونیستی پیشتر تحویل تسلیحات خود به رژیم صهیونیستی را متوقف کرد؛ آمریکا و فرانسه نیز اخیرا بر شدت انتقادهای خود از اقدام‌های نظامی رژیم صهیونیستی که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، افزوده‌اند.

تعطیلی سفارت نیکاراگوئه در برلین به اتهام همدستی آلمان در نسل‌کشی مردم غزه

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل الجزیره از  وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد نیکاراگوئه به دنبال شکایت از برلین به اتهام مشارکت در نسل کشی مردم غزه، سفارتخانه اش را در این کشور تعطیل کرده است.

تیم حقوقی نیکاراگوئه با بیان اینکه «مردم فلسطین در معرض مخرب ترین فعالیت های نظامی در تاریخ معاصر هستند» افزود که آلمان با حمایت از رژیم صهیونیستی مسئول نسل کشی در غزه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.