کد خبر : 19749
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1403 - 8:16

شورای امنیت ملی آمریکا:عامل سوء قصد به جان ترامپ همدست خارجی نداشت

شورای امنیت ملی آمریکا:عامل سوء قصد به جان ترامپ همدست خارجی نداشت
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکااعلام کرد که در تحقیقات مربوط به سوء قصد به جان دونالد ترامپ، هیچ ردپایی از همدست خارجی شناسایی نشده است.

به گزارش کلینی نیوز، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تهدیدات علیه مقامات دولت پیشین ترامپ را ناشی از تمایل جمهوری اسلامی به انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی دانست؛ اما اعلام کرد که در تحقیقات مربوط به سوء قصد به جان دونالد ترامپ، هیچ ردپایی از همدست خارجی شناسایی نشده است.

در پی تلاش برای ترور دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه ۲۷ تیر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده تهدیدهای تازه از سوی حکومت ایران را جدی گرفته‌ و این تهدیدها باعث برداشتن گام‌هایی از سوی «سرویس مخفی» آمریکا برای تقویت حفاظت از او شده بود؛ اما در عین حال، اشاره کرد که در تحقیقات، ارتباطی میان عامل سوء قصد با هیچ همدست یا توطئه‌گری – چه خارجی یا داخلی – شناسایی نشده است.

واتسون در این بیانیه گفته که تهدیدات جمهوری اسلامی علیه مقامات دولت پیشین ترامپ از تمایل آن کشور به انتقام از کشته شدن ژنرال قاسم سلیمانی سرچشمه می‌گیرد.

به دنبال انتشار گزارش «سی‌ان‌ان» درباره افزایش تلاش حکومت ایران برای ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا، علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران با حضور در برنامه «فرید زکریا» در شبکه «سی‌ان‌ان» و در مصاحبه با او برنامه‌ریزی برای ترور ترامپ از سوی جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

وی گفت: «بلافاصله پس از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی موضوع پیگیری حقوقی و قضایی آن را آغاز کردیم و در دادگاه‌های داخلی ایران به این موضوع رسیدگی شد، ما همچنین تلاش کردیم تا آن را در سطح بین‌المللی نیز از نظر قضایی پیگیری کنیم و ما از تمام توان حقوقی خود برای کشاندن کسانی که در این ترور شرکت داشتند به پای میز محاکمه استفاده می‌کنیم.»

مقام‌های آمریکایی سال‌ها نگران انتقام‌جویی تهران از ترامپ به دلیل دستور او برای ترور و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده «نیروی قدس» ایران در ژانویه ۲۰۲۰، هستند.

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران فرمودند: هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد.این را بدانند. حرفی زدیم ، پای آن حرف ایستاده ایم و در وقت و جای خودش انجام خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.