کد خبر : 20679
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 8:16

واردات انگلیس تحت الشعاع تحولات دریای سرخ

واردات انگلیس تحت الشعاع تحولات دریای سرخ

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از  المسیره، روزنامه  تلگراف نوشت: شکست غرب در دریای سرخ، واردات کشور انگلیس را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که قطع شریان تجارت دریایی برای انگلیس ممکن است ویرانگرانه باشد. این منبع نوشت: شکست غرب در دریای سرخ منجر به تغییر مسیر کشتی‌های عازم

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از  المسیره، روزنامه  تلگراف نوشت: شکست غرب در دریای سرخ، واردات کشور انگلیس را به شدت تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که قطع شریان تجارت دریایی برای انگلیس ممکن است ویرانگرانه باشد.

این منبع نوشت: شکست غرب در دریای سرخ منجر به تغییر مسیر کشتی‌های عازم به مقصد انگلیس به سمت دماغه امید نیک شد که مسیری بسیار طولانی و گران و بسیار پرخطر به شمار می آید.

این منبع افزود: انگلیس حدود ۹۰ درصد از کالاهای خود را با اتکا به تجارت دریایی کنونی وارد می کند و اگر این حمل و نقل مختل شود، قیمت ها به شدت افزایش خواهند یافت.

دیلی تلگراف نوشت: هزینه‌های اضافی که شرکت‌های حمل‌ونقل برای بیمه یا سوخت بالا متحمل می‌شوند، بار جدیدی را بر دوش مصرف‌کنندگان خواهد گذاشت که مجبورند چنین هزینه هایی را برای کالاها پرداخت کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اقدامات امریکا، انگلیس و اروپا برای اطمینان دادن به شرکت های کشتیرانی کافی نیست و نمی تواند یک راه حل واقعی برای مقابله با عملیات یمنی ها در حمایت و پشتیبانی آنها از غزه به شمار آید.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد: نیروی دریایی انگلیس قادر به محافظت از ناوبری مربوط به «اسرائیل» نیست و کشتی های جنگی کافی در اختیار ندارد ضمن آنکه کنارکشیدن نیروی دریایی امریکا از نجات نفتکش «سانیون» که هفته‌ها در آتش سوخت، نشان‌ از عقب‌نشینی آمریکا از حفاظت از ناوبری دریایی است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.