کد خبر : 9787
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 - 17:35

شهادت بیش از ۲۲۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل در سال جاری

شهادت بیش از ۲۲۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل در سال جاری
نخست وزیر فلسطین گفت که اسرائیل در سال 2022 بیش از 220 فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از 9 هزار فلسطینی را مجروح کرد.

به گزارش کلینی نیوز،  محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین امروز سه شنبه گفت که اسرائیل در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۲۰ فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از ۹ هزار فلسطینی را مجروح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در سخنرانی خود در نشست هیئت دولت فلسطین در رام الله افزود که اسرائیل در سال جاری ۸۳۲ منزل را تخریب کرد.

اشتیه تاکید کرد که تهدیدهای دولت آتی اسرائیل ما را به هراس نخواهد انداخت.

نخست وزیر فلسطین تصریح کرد همانطور که ملت ما در برابر توطئه معامله قرن و ورودی ها در قدس ایستاد و آنها را ساقط کرد، با هرگونه تعرض در سرزمین و میهن خود مقابله می کند و از پروژه ملی آزادی بخش با فداکاری هایش، حفاظت می کند.

وی اظهار داشت که جهان با وجود اینکه به مسائل جدید مشغول است اما در کنار ما است و شاهد بودیم که فلسطین در دل عرب ها و در دل جهان آزاده است.

اشتیه همچنین اشاره کرد که در سال جاری اسرائیل ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی را بازداشت کرد و ۱۳ هزار درخت زیتون را نیز از بین برد.

همچنین «حسین الشیخ»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد: ۹۰۲ خانه و تأسیسات دیگر را تخریب کرده است. شهرک نشینان نیز بیش از  هزار و ۳۴۰ مورد  حمله انجام داده‌اند که این بالاترین میزان در دست‌کم هفت سال گذشته است».

وی تاکید کرد: «در مرحله آتی با تشکیل دولت جدید اسرائیل شاهد تشدید تنش بی سابقه ای از سوی سیاستمداران و شهرک نشینان مسلح اسرائیلی خواهیم بود اما با مطالعه برنامه ائتلافی آنها متوجه خطرهای پیش رو هستیم».

گارد مرزی اسرائیل نیز در گزارش سالانه خود فاش کرد که حدود ۵۰ فلسطینی شهید و ۴ هزار نفر دیگر دستگیر شده‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.