کد خبر : 19791
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1403 - 13:03

شعار علیه ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در نماز جمعه تهران واکنش‌ برانگیز شد+ فیلم

شعار علیه ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در نماز جمعه تهران واکنش‌ برانگیز شد+ فیلم
حجت الاسلام رسایی : شعاردهی علیه آقای ظریف آنهم با این ادبیات، فقط سبب تضعیف منتقدان و نقدهای کارشناسی می‌شود بنابراین بدون تردید اقدام روز جمعه مشکوک و بررسی نهادهای امنیتی ضروری است.

به گزارش کلینی نیوز، انتشار ویدیویی از نمازجمعه دیروز، ۲۹ تیر، که در آن علیه محمدجواد ظریف شعارهایی داده می‌شود، با انتقادهایی همراه بوده است.

ویدیوی مربوط به آقای ظریف، که در شبکه‌های اجتماعی بارها بازنشر شده شماری از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه تهران را نشان می‌دهد که شعار «ظریف برو گم شو» و «ظریف گورت رو گم کن» سر می‌دهند.

این ویدیو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است.

محمدجواد ظریف ریاست «شورای راهبری دوره انتقالی » را بر عهده دارد و درباره روند انتخاب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اطلاع رسانی می‌کند.

 رسایی ضمن انتقاد از سابقه محمدجواد ظریف در ایکس نوشت: «شعاردهی علیه او آنهم با این ادبیات، فقط سبب تضعیف منتقدان و نقدهای کارشناسی می‌شود بنابراین بدون تردید اقدام روز جمعه مشکوک و بررسی نهادهای امنیتی ضروری است.»

او افزوده است: «اینکه چه کسانی شعار دادن را شروع کرده‌اند خصوصا با توجه به عصبانیت نمازگزاران از مواضع ظریف در تلویزیون بدیهی بود که جمعی از مردم شعار علیه او را تکرار کنند.

خبرگزاری فارس درباره شعار علیه ظریف وزیر امور خارجه سابق ایران در نماز جمعه تهران  نوشته است که  برخی اظهارات ناقص ظریف درباره نحوه امتیاز دادن به افراد برای منصوب شدن در مدیریت‌های ارشد دولت منتخب، که در آن شیعه بودن امتیاز ندارد و غیر شیعه بودن امتیاز دارد، سبب واکنش‌های در جامعه مذهبی ایران شد.

ظریف گرچه تلاش کرد توضیح بدهد که منظورش چه بوده ولی برخی اساسا طرح مبنایی این نوع ارزیابی را غلط تلقی کردند. البته ظریف پیش از این نیز با اظهارات حاشیه ساز در ایام انتخابات بخش‌های از جامعه را به نوعی دیگر خشمگین کرده بود.

ظریف و امضای  توافق هسته ای موسوم به برجام

محمد جواد ظریف وزیر امورر خارجه سابق ایران در دولت حجت الاسلام حسن روحانی  یکی ار مقامات کلیدی ایران  در توافق موسوم به برجام است، که ایران را  تا مدت ۱۵ سال تلاش برای دستیابی  صلح آمیز هسته ای و  تولید و ساخت موشک های بالستیک با قابلیت حمل سلاح هسته ای را به امضا رساند و در مقابل آمریکا و ۵ کشور اتمی جهان  توافق به لغو تحریمهای شورای امنیت کردند.

گرچه مقامات ایران آن زمان این توافق هسته ای موسوم به برجام  را یک پیروزی بزرگ تلقی کردند، اما با روی کارآمدن رونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آمریکا رسما از این توافق خارج شد و تحریمهای سنگینی  در دوره ریاست جمهوری  ترامپ علیه ایران وضع شد.

با روی کار آمدن راست جمهوری جوبایدن، آمریکا تلاشهای  به منظورد حضور دوباره در برجام انجام داد که ایرانیان شروطی را برای بازگشت آمریکا به برجام ارائه دادند ازجمله لغو تحریمهای  آمریکا بعد از خروج آمریکا از برجام از شرط اساسی این مذاکرات با مقامات آمریکایی و ایرانی بوده است که تاکنون هیچگونه  پیشرفتی حاصل نشذه است و آمریکا در حال حاضر  خارج از برجام است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.