کد خبر : 19983
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مرداد 1403 - 8:00

شرکت متا ویدیوی نخست‌وزیر مالزی در انتقاد از ترور شهیدهنیه از اینستاگرام را حذف کرد

شرکت متا ویدیوی نخست‌وزیر مالزی در انتقاد از ترور شهیدهنیه از اینستاگرام را حذف کرد
شرکت متا، ویدیوی انتقادی منتشر شده و پست‌ انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، در واکنش به به ترور اسماعیل هنیه در اينستاگرام را حذف کرد.

به گزارش کلینی نیوز، انور ابراهیم در واکنش به این اقدام متا، با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، پاک کردن ویدیوی او در تسلیت گفتن و انتقاد از  ترور شهید اسماعیل هنیه را «غیرمحترمانه و توهین به آرمان مردم فلسطین» خوانده است و به متا هشدار داده «ابزار دست» اسرائیل نشود.

ابراهیم در ادامه نوشته است این‌که ادای احترام به «مبارزی» که برای آزادی کشورش از ظلم می‌جنگیده، خطرناک تلقی می‌شود، قابل درک نیست و از متا خواسته آن‌چه را «نمایش بزدلی» خوانده، متوقف کرده و به عنوان ابزار اسرائیل عمل نکند.

نخست وزیر مالزی در پستی در فیس بوک در روز چهارشنبه (۳۱ ژوئیه، ۱۰ مرداد) با اشاره به بی مجازات ماندن اقدامات رژیم صهیونیستی، نوشت: تنها افراد غافل و بی‌وجدان نیازی به تشدید فشار بر اسرائیل برای توقف تجاوزات جنایتکارانه‌اش نمی بینند.

انور گفت عمیقاً نگران تاثیری است که ترور اسماعیل هنیه می تواند بر فلسطینی‌ها بگذارد، فلسطینی‌هایی که تا امروز در معرض چندین دهه درد، سختی و رنج بوده‌اند.

وی ادامه داد: بدخواهانی که از من به خاطر ملاقات با اسماعیل در گذشته انتقاد کرده‌اند، قدردان تمایل عمیق او برای یک خاورمیانه صلح‌آمیز و یک ملت فلسطینی که حیثیت واقعی خود را بازیافته، نیستند. من در غم از دست دادن یک دوست عزیز و مدافع شجاع مردمش، سوگوار هستم.

گفتنی است، نخست وزیر مالزی در دیدار  با شهید هنیه در ۲۴ اردبیهشت امسال  گفته بود که بر حمایت کشورش از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آن به عنوان یکی از اصول ثابت دولت‌های پی در پی مالزی تأکید کرد و گفت: روابط مالزی با حماس دهه‌ها است که ثابت است و مالزی این جنبش را جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین می‌داند.

انور ابراهیم همچنین به تلاش‌های مالزی برای توقف جنگ علیه غزه و تحریم شرکت‌های اسرائیلی توسط این کشور و حمایت از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اشاره کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.