کد خبر : 16185
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 8:22

شروع قدرتمندانه قطر در هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا

شروع قدرتمندانه قطر در هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا
تیم ملی قطر در نخستین بازی جام ملت های آسیا توانست با سه گل لبنان را شکست دهد.

به گزارش کلینی نیوز، جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ روز جمعه ۱۲ ژانویه با دیدار تیم های فوتبال قطر و لبنان در ورزشگاه لوسیل شهر دوحه برگزار شد.

قطر در این دیدار توانست با برتری ۳ بر صفر مقابل لبنان، جام را قدرتمندانه آغاز کند.

در پایان این دیدار اکرم عفیف، مهاجم قطر که در این دیدار ۲ گل به ثمر رساند، به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد.

بازی در حالی با سوت علیرضا فغانی آغاز شد که همان طور که پیش‌بینی می‌شد با حملات تیم میزبان همراه بود و قطر در دقیقه ۶ به یک گل زودهنگام هم رسید اما فغانی به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

حملات قطری‌ها که با دفاع فشرده لبنانی‌ها همراه بود، سرانجام در دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه نخست به ثمر رسید اکرم عفیف روی پاس معز علی، قطر را یک بر صفر جلو انداخت و نیمه اول با همین تک گل به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم باز هم این قطر بود که به گل رسید و معز علی پس از دادن پاس گل اول به عفیف، این بار در قامت گلزن ظاهر شد و در دقیقه۵۶ گل دوم قطر را وارد دروازه لبنان کرد تا خیال هواداران عنابی‌ها از پیروزی در این دیدار تا حدودی راحت شود و خاطر تلخ دو افتتاحیه قبلی را که با شکست این تیم به پایان رسیده بود، پاک کند.

در ششمین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه دوم اکرم عفیف توانست یکبار دیگر دروازه لبنان را باز کند.

در نهایت قطر توانست با نتیجه ۳ بر صفر لبنان را در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ شکست دهد و این جام را با برد آغاز کند.

در دیگر دیدار گروه‌ A، فردا از ساعت ۱۸، چین و تاجیکستان با هم روبرو می‌شوند.

علیرضا فغانی به نمایندگی از کشور استرالیا، دیدار افتتاحیه مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در قطر را قضاوت می کند. این داور سرشناس ایرانی، همراه با خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، رسما نام علیرضا فغانی را در فهرست ۱۲ نفره داوران بین‌المللی فدراسیون فوتبال استرالیا منتشر کرده است.

علیرضا فغانی کارنامه موفقی در داوری دارد. او قضاوت دیدارهای فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو، نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۱۷ و “فینال کوچک” جام جهانی ۲۰۱۸ را بر عهده داشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.