کد خبر : 19239
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1403 - 8:45

شبکه سی‌ان‌ان: آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله تضمین امنیتی داد

شبکه سی‌ان‌ان: آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله تضمین امنیتی داد
این حمایت در زمینه ارائه کمک‌های امنیتی مورد نیاز رژیم صهیونیستی خواهد بود و ایالات متحده نیرویی به جنگ اعزام نخواهد کرد.

به گزارش کلینی نیوز، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» روز شنبه دوم تیر اعلام کرد که آمریکا به رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان تضمین امنیتی داده است.

این شبکه به نقل از یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده به هیئت ارشد رژیم صهیونیستییلی که این هفته وارد واشنگتن شد، اطمینان داده است در صورتی که این کشور در مرزهای شمالی خود درگیر جنگی گسترده با حزب‌الله لبنان شود، دولت بایدن برای حمایت از متحد خود در منطقه آمادگی کامل دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این حمایت در زمینه ارائه کمک‌های امنیتی مورد نیاز اسرائیل خواهد بود و ایالات متحده نیرویی به جنگ اعزام نخواهد کرد.

 اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علناً آمریکا را متهم کرده است که جنگ‌افزارهای لازم را در اختیار این کشور قرار نمی‌دهد، اظهاراتی که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی را تا حدی تیره کرده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، برخلاف ادعاهای واشنگتن درباره تعلیق ارسال مهمات به تل آویو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:واشنگتن به حمایت تسلیحاتی خود پایبند است و تنها ارسال یک محموله بمب‌های سنگین را تعلیق کرده است.

منابع عبری اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون در بمباران غزه از ۵۰ هزار فروند بمب استفاده کرده است.

تل آویو با حمایت آمریکا به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد و قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف فوری این جنگ و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح (جنوب) و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی را نادیده می‌گیرد.

 وبگاه شهاب نیوز، موسسه انگلیسی Save the Children (کودکان را نجات دهید) اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۲۰ هزار کودک فلسطینی در این باریکه شهید، مفقود و بازداشت شده یا زیر آوار ماندند یا در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

از سوی دیگر سخنگوی یونیسف در اظهاراتی امروز دوشنبه تاکید کرد: روزانه ۱۰۰ کودک در غزه کشته یا زخمی می‌شوند.

هشدار آمریکا به اسرائیل: به حزب الله حمله کنید با ایران طرفید و ما نمی توانیم از شما دفاع کنیم

ژنرال “چارلز کیو براون” رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان، پاسخ ایران در دفاع از حزب الله را در پی دارد و جنگ گسترده تری را آغاز می کند که می تواند نیروهای آمریکایی در منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

براون گفت که ایالات متحده همانطور که به رژیم صهیونیستی در مقابله با رگبار موشک ها و پهپادهای ایرانی در آوریل کمک کرد، این بار در صورت وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب الله به احتمال زیاد نمی تواند به تل آویو کمک کند تا از خود در برابر یک جنگ گسترده تر با حزب الله دفاع کند.

به گفته براون، ایالات متحده به گفتگو با رهبران رژیم صهیونیستی ادامه می دهد و نسبت به گسترش درگیری ها هشدار می دهد.

او گفت:” یک پیام کلیدی که به آنها (ارژیم صهیونیستی ) منتقل می‌شود این است که  به عواقب هر نوع عملیات در لبنان فکر کنند و اینکه چگونه ممکن است این عملیات انجام شود و چگونه نه تنها بر منطقه، بلکه بر نیروهای ما در منطقه تاثیر می‌گذارد.”

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی هفته گذشته خود گفت که رهبران گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه به حزب الله پیشنهاد ارسال دهها هزار نیرو برای دفاع از آنها در برابر حمله اسرائیل را داده اند، اما او افزود که حزب الله خود بیش از ۱۰۰ هزار نیروی آماده جنگ دارد و در شرایط حاضر نیازی به نیروهای کمکی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.