کد خبر : 16473
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 17:02

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا:رژیم صهیونیستی پیشنهاد ترک غزه را به رهبران حماس می‌دهد

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا:رژیم صهیونیستی پیشنهاد ترک غزه را به رهبران حماس می‌دهد
یشنهاد به رهبران و برنامه‌ریزان حمله هفتم اکتبر به رژیم صهیونیستی، امکان عبور امن از غزه را می‌دهد، اما در عین حال منجر به تضعیف تسلط حماس بر این منطقه شده و امکان ترور  آنها در خارج از کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش کلینی نیوز، «سی‌ان‌ان» به نقل از دو مقام آگاه مدعی شد که رژیم صهیونیستی بعنوان بخشی از یک توافق آتش‌بس فراگیر، به رهبران ارشد حماس پیشنهاد می‌دهد که غزه را ترک کنند.
به نوشته سی‌ان‌ان، این پیشنهاد به رهبران و برنامه‌ریزان حمله هفتم اکتبر به رژیم صهیونیستی، امکان عبور امن از غزه را می‌دهد، اما در عین حال منجر به تضعیف تسلط حماس بر این منطقه شده و امکان ترور  آنها در خارج از کشور را فراهم می‌کند.

اکسیوس نیز در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از معامله برای استرداد اسیران بین دو طرف، پیشنهاد آتش بس دوماهه را داده است.

این گزارش‌ها در حالی است که پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست حماس برای پایان دادن به جنگ در ازای آزادی اسرای این رژیم را رد کرده بود.

در هفته‌های اخیر فشار افکار عمومی برای آزادای اسیران در بند حماس به  رژیم افزایش یافته است.

دوشنبه دوم بهمن ماه اعضای خانواده‌های اسرائیلی‌هایی که ۱۵ مهر شبه‌نظامیان حماس آنها را به اسارت گرفت به جلسه یک کمیته پارلمانی یورش بردند و از قانون‌گذاران خواستند تا تلاش بیشتری برای آزادی عزیزانشان انجام دهند.

در حال حاضر حدود ۱۳۰ نفر همچنان در غزه زندانی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.