کد خبر : 17496
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 16:44

شبکه خبری سی‌ان‌ان:رژیم صهیونیستی با «ساخت یک جاده» باریکه غزه به ۲ نیم تقسیم کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان:رژیم صهیونیستی با «ساخت یک جاده» باریکه غزه به ۲ نیم تقسیم کرد
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که طبق بررسی تصاویر ماهواره‌ای، رژیم صهونیستی با ساخت جاده‌ای موسوم به «کریدور نتساریم» (Netzarim Corridor) که سرزمین‌های اشغالی را به دریای مدیترانه متصل می‌کند، عملا باریکه غزه را به دو نیم تقسیم کرد.

 به گزارش کلینی نیوز، شبکه خبری سی‌ان‌ان در ادامه این گزارش نوشت: تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، جاده‌ای که توسط ارتش رژیم صهیونیستی ساخته شده و به دریای مدیترانه رسیده است، غزه را به دو بخش شمالی و جنوبی قسمت کرده است، اقدامی که بخشی از طرح امنیتی اسرائیل برای کنترل این منطقه به شمار می رود.

بنابر تحلیل سی‌ان‌ان، تصاویر ماهواره‌ای از ۶ ماه مارس (۱۶ اسفند ۱۴۰۲) نشان می دهد یک جاده شرق به غرب برای هفته ها در دست ساخت بوده، اکنون از منطقه مرزی غزه و اسرائیل از میان غزه که کلا ۶.۵ کیلومتر وسعت دارد، شمال غزه از جمله شهر غزه را از جنوب آن که تحت محاصره است، به دو قسمت تقسیم کرده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره به سی‌ان‌ان گفت که از این مسیر بعنوان یک پایگاه عملیاتی در منطقه و گذرگاهی برای عبور نیروها و همچنین تجهیزات لجستیکی استفاده می‌شود.

به گزارش بی بی سی، اما برخی کارشناسان نگرانند که این جاده به عنوان یک حائل به کار رود و مانع بازگشتن فلسطینیان به خانه‌هایشان در شمال غزه شود.

عده‌ای دیگر می‌گویند به نظر می‌رسد این جاده بخشی از برنامه اسرائیل برای ماندن در غزه بعد از پایان جنگ باشد.

اگرچه شبکه دیگری از راه‌های شرق و غرب غزه را به هم وصل می‌کنند جاده جدید ارتش اسرائیل تنها جاده‌ای است که بدون هیچ مانع و وقفه‌ای در این مسیر قرار گرفته است.

تحلیل تصاویر ماهواره‌ای توسط بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل ۵ کیلومتر از این جاده را برای وصل کردن جاده‌ای دیگری که قبلا به هم راهی نداشتند ساخته است.

ساخت بندر موقت در سواحل غزه به نام فلسطین به کام اسرائیل!

رویترز به نقل از مقام‌های آمریکا گزارش داد که ارتش این کشور اسکله‌ای موقت در ساحل غزه با هدف ارسال کمک بشردوستانه خواهد ساخت. علاوه بر استقبال سخنگوی سازمان ملل متحد از این طرح،‌ رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت این کشور نیز از طرح آمریکا استقبال و کاملا حمایت می‌کند.

روزنامه کیهانچاپ تهران به نقل از  روزنامه عبری زبان«اسرائیل هیوم» گزارش داد:برخلاف گزارش‌های قبلی، هدف اصلی از تأسیس این بندر، انتقال کمک‌ها به نوار غزه نیست، بلکه مقابله با وضعیتی است که در صورت وقوع جنگی همه‌جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله، کار در بندر حیفا مختل می‌شود. ایجاد بندر اسرائیل در قبرس تدارک اسرائیل برای آغاز جنگی همه‌جانبه در شمال آن است و این بندر یک ضرورت فوری برای جلوگیری از وضعیتی  است که در آن کالا در طول جنگ به اسرائیل نرسد.

شوی کمک غذایی به ساکنان غزه

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارشی درباره «شوی کمک غذایی به ساکنان غزه» منتشر و اعلام کرده است، آمریکایی‌ها با این سرگرمی جدید به دنبال تحقیر فلسطینی‌ها هستند: «به نظر می‌رسد غرب به دنبال تبدیل کردن این مصیبت به یک نمایش سرگرم‌کننده از طریق تحقیر قربانیان و فریب کشورهای عربی است…ساکنان غزه در حد مرگ گرسنه‌اند، واقعا چرا به آنها کمکی نمی‌شود؟» مقامات فلسطینی نیز اعلام کرده‌اند، کمک‌های هوائی که به غزه می‌شود، آن‌قدر ناچیز است که حتی یک درصد نیازهای این مردم را تامین نمی‌کند.
خبرگزاری فارس هم دیروز اعلام کرد، دو کودک دیگر ساکن غزه از گرسنگی جان باختند. بدین ترتیب شمار مردمانی که در این باریکه به دلیل محاصره از گرسنگی می‌میرند به ۲۷ نفر افزایش یافت. در بین این شهدا از نوزاد تا پیرمرد ۸۰ ساله دیده می‌شود. صهیونیست‌ها ابزار گرسنگی را هم به خدمت گرفته‌اند تا به گفته وزیر خارجه این رژیم، یک میلیون ساکن رفح را وادار به کوچ کنند.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، تقریباً ۶۰ روز طول می‌کشد تا بندر موقت به طور کامل عملیاتی شود. پس از ساخت، می‌توان از آن به صورت ۲۴ ساعته بهره‌برداری کرد. در این صورت امکان تحویل تا دو میلیون وعده غذایی در روز وجود خواهد داشت.
این سخنگو گفت که در این میان، تجهیزات امدادی نیز همچنان از هوا پرتاب خواهند شد. علاوه بر این، قرار است یک به‌اصطلاح کریدور دریایی برای امدادرسانی از قبرس ایجاد شود.
هدف از ایجاد اسلکه موقت
شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشت: هدف از ایجاد اسلکه موقت در دریای مدیترانه رفع محاصره بنادر سرزمین‌های اشغالی پس از حملات یمن است.
این روزنامه نوشت: این اقدام بخشی از تلاش‌های تل‌آویو برای یافتن مسیرهای دریایی برای انتقال کالا به سرزمین اشغالی با توجه به چالش‌های کنونی و چالش های پیش روی آنها در زمینه امنیت ملی در رابطه با خدمات لجستیکی دریایی است.
«ساخت یک جاده» در باریکه غزه به نقل از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره به سی‌ان‌ان گفته بود که از این مسیر به عنوان یک پایگاه عملیاتی در منطقه و گذرگاهی برای عبور نیروها و همچنین تجهیزات لجستیکی استفاده می‌شود. این جاده به  دریای مدیترانه کشیده شده است، جای که قرار است اسکله‌ای موقت توسط ارتش آمریکا ساخته شود تا رژیم صهیونیستی را از محاصره  دریایی توسط ارتش یمن نجات دهد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.