کد خبر : 14444
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 13:09

شبکه اجتماعی ایکس صدها حساب مرتبط با حماس را حذف کرد

شبکه اجتماعی ایکس صدها حساب مرتبط با حماس را حذف کرد
مدیرعامل ایکس می‌گوید این شبکه، صدها حساب مرتبط با حماس را حذف کرده است

به گزارش کلینی نیوز، به گفته مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر)، این پلتفرم صدها حساب کاربری و همچنین ده‌ها هزار محتوای مرتبط با حماس را از زمان حمله این گروه به اسرائیل، حذف یا برچسب گذاری کرده است.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، در پاسخ به هشدار اخیر یک مقام ارشد اتحادیه‌ اروپا در مورد نحوه پیروی شبکه اجتماعی ایکس از قوانین سختگیرانه جدید این اتحادیه که با هدف پاکسازی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وضع شده‌اند، امروز، پنجشنبه دوازدهم اکتبر، تلاش‌های ایکس برای کنترل محتوای غیرقانونی ارائه شده در این پلتفرم را تشریح کرد.

وی طی نامه‌ای که در این شبکه اجتماعی منتشر شد، در پاسخ به تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ اروپا، ضمن یادآوری مسئولیت جهانی این شبکه برای محافظت از کاربران و مکالمات عمومی و همچنین اطمینان از دسترسی بلادرنگ همه به اطلاعات، تاکید می‌کند که پلتفرم ایکس «از آغاز درگیری تاکنون، صدها حساب کاربری وابسته به حماس را شناسایی و از این پلتفرم حذف کرده است.

تی‌یری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی، روز سه‌شنبه در نامه‌ای خطاب به ایلان ماسک، مالک شبکه ایکس، پیرامون «گردش اطلاعات نادرست» درباره جنگ حماس و اسرائیل در این شبکه اجتماعی هشدار داده و از او خواسته بود که در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته در این باره توضیح دهد.

از زمان آغاز حمله حماس به رژیم صهیونیستی اسرائیل و سپس واکنش نیروهای اسرائیلی به آن، تصاویر متعددی از درگیری‌های در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که به‌دلیل وجود برخی اطلاعات نادرست و ویدئوهای قدیمی در میان آن‌ها، پیگیری دقیق و درست خبرهای جنگ اسرائیل و حماس در این شبکه را به یک چالش تبدیل کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه سحرگاه روز شنبه حمله‌ای غافلگیرکننده به نام طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند، بیش از ۲۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل پرتاب شده و شهر بیت‌المقدس هم هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شود.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات «پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری» است. جنبش حماس از ۱۶ سال پیش تاکنون کنترل نوار غزه را در دست دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.