کد خبر : 19549
تاریخ انتشار : جمعه 22 تیر 1403 - 8:45

شبکه اجتماعی «اینستاگرام» محبوب‌ترین رسانه اجتماعی ایرانیان

شبکه اجتماعی «اینستاگرام» محبوب‌ترین رسانه اجتماعی ایرانیان
اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها، محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس نتایج “پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی”، شبکه اجتماعی “اینستاگرام” برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها، محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است. همچنین تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم محبوبیت دارند.

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران،این آمار چهارشنبه ۲۰ تیر در نشست خبری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ارائه شد. مجید سلیمانی، مجری این پیمایش روز چهارشنبه ۲۰ تیر با اشاره به این که طرح ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی اردیبهشت ماه و بر روی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۳۱ سال انجام شد، افزود: «نتایج همچنین نشان داد که شبکه‌های اجتماعی داخلی از جمله روبیکا و ایتا به ترتیب با ۴۲ و ۳۲ درصد، محبوبیت کمتری از سایر رسانه‌ها دارند.»

به گفته حسینی، ۲۴ درصد از این جامعه آماری اعلام کردند که به هیچ وجه از “شبکه‌های اجتماعی داخلی” استفاده نمی‌کنند.

بر اساس آمارها، ۹۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند. سایت “عصر ایران” اسفند ماه ۱۴۰۲ در این رابطه نوشته بود: «پس از فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی، از تعداد کاربران ایرانی آنها کاسته نشده است و اینستاگرام، واتساپ و تلگرام که هر سه هم فیلتر هستند، همچنان در رأس شبکه‌های مورد اقبال مردم ایران قرار دارند.»

اما با توجه به فلیتر بودن یوتیوب، ۴۲ درصد مردم برای تماشای ویدئوها بیشتر از آپارات و ۲۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کنند.

تعدادی از رسانه‌های اجتماعی پرمخاطب در جهان از جمله تیک‌تاک و ایکس در ایران فیلتر هستند اما براساس گزارش سالیانه «یکتانت»، از هر سه کاربر اینترنت ایرانی، حداقل دو نفر از فیلترشکن استفاده می‌کند.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام در جهان به بیش از دو میلیارد یعنی یک چهارم جمعیت جهان رسیده است که بطور متوسط روزانه ۳۰ دقیقه وقت خود را صرف آن می‌کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.